Gå til innhold

Fjummsi eller andre "bærere"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du er her inne fjummsi, så må benytte anledningen til å spørre noe litt utenom 2-åring tema...

Venter ny baby i juni og vil "bære" både under amming og annet, siden jeg også har en 2 åring å ta meg av...

Hva anbefaler du til en "ferskis"? Synes ringslynge ser greit ut, men så leste jeg at noen ikke likte den så godt. Så hva mener du (eller andre)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg brukte sjæl og ringslynge på min første, synes sjæl var best i begynelsen for da fikk jeg ungen tett inn til eg. Følte at jeg måtte passe på hele tiden med ringslynge så bebyen ikke datt ut. Gikk greit å bruke den til amming og enkel bæring i huset.

Skrevet

Jeg elsker ringslynge, men noen sliter litt med å få den til. Til amming er det ikke noe som er bedre synes jeg, men bæring ellers er det helt topp med elastisk sjal til de minste.

Hvor bor du? Kanskje det er noen bærere i nærheten av deg du kunne komme i kontakt med?

Skrevet

Bæring er sikkert vel og bra, men husk at toåringen din neppe synes at det er så veldig artig at den nye babyen er "limt" på Mamma hele tiden.

Skal selvsagt ikke være negativ ¨på dine vegne,men her i huset blusser sjalusien opp når minstemannn sittet i babybjørn..

Lykke til iallefall.-=

Skrevet

Det er sikkert bedre for toåringen når mamma har hendene fri til å gjøre annet enn å bære skrikende baby i alle fall ;o) Tror du ikke?

Selv ønsker jeg å bære masse, men håper samtidig at denne babyen klarer å ligge LITT for seg selv - i alle fall når den sover. Det gikk aldri med hun som er to nå, det var derfor jeg oppdaget bæring.

Skrevet

Hvis du får "sving" på ringslynge er det praktisk. Ellers er elastisk sjal veldig enkelt å håndtere. Du legger babyen i etter at sjalet er ferdigknyttet. Enkelt å løfte ut og inn av sjalet etter behov.

Hvis du kommer deg på bæretreff (se http://www.tettinntil.com/forumet/) så kan du få testet forskjellig bæreutstyr før du kjøper noe.

Skrevet

Se på www.naturbarn.no

de har Didymos bæresjal som jeg har veldig god erfaring med, Kan knytes på ulike måter. Søk på Didymos på nettet så vil du finne mange ulike knytinger. Det er ganske dyrt (tror ca 12oo da jeg kjøpte), men absolutt verdt det. Lett å selge etter bruk og

Skrevet

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, det med sjalusien... Dvs. er klar over at det nok blir sjalusi, men tenkte at 2 åringen ville like bedre at jeg hadde hendene fri...

Uansett, 2 åringen er i bhg, så jeg får legge babyen for seg selv eller til far om ettermiddagene da..

Til Fjummsi: Jeg bor i Trondheim, tror jeg hørte om et "bære-sted" her også, skal sjekke det ut.

Skrevet

Det med sjalusi finner du nok ut av når tiden er der, men en toåring blåser lang marsj i om du har hendene fri dersom den er sjalu på den nyfødte som henger på mors kropp hele tiden.

Har selv en toåring og en på 5 mnd, og eldstemann på to er VELDIG interesert i å sitte på armen hun også, "Bære litt?" sier hun, og er verdens søteste,

Uansett så finner du jo ut av det selv da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...