Gå til innhold

mamma til julebarnet

Anbefalte innlegg

Jeg ser at vi "sliter" med samme problem: lite melk:/ Felles trøst kanskje. Her varierer mengden i puppene ganske kraftig pluss at jenta suger ganske dårlig. Dermed tror jeg ikke hun engang får ut det lille jeg har. Men, men, bare de blir mette så:)

Hva gjør du for å øke mengden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7958371-mamma-til-julebarnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har prøvd å pumpe en tid... eller vekke han og legger til.. men det hjalp ikke.. Har lest et sted at brystet fylles opp 75% på en time, men det skjer ikke her :o

Ask har også begynt å suge litt dårligere også, siden melka fra flasken kommer mye lettere enn fra puppen..

så jeg har vel gitt opp, på en måte.. når han vil spise, får han pupp og mme etterpå. kommer sikkert til å få kjeft av helsesøster, men det driter jeg i.. har prøvd, men det gikk ikke.. og så lenge han er mett og fornøyd fortsetter jeg sånn som jeg gjør

Jeg fikk beskjed om å supplere med mme, men alltid amme først. Prøver så godt jeg kan, men av og til er hun så desperat sulten at bare flaska duger. Helsesøstrene leser fra pensum, men glemmer ofte at det ikke er slik det fungerer i den virkelige verden. HS sa at jeg måtte legge henne til hver andre time for å øke mengden, men det som skjedde da var ji at Sigrid ikke var odrentlig sulten og dermed sugde j... dårlig. Mye hjelp i det rådet gitt??

Hei!

JEg blander meg litt inn her jeg også da jeg sliter med det samme.

Det jeg gjør er at jeg legger henne til brystet først, så spiser hun det hun orker. Vi har slitt litt med at hun ikke har orket så mye. Derfor harjeg vent meg til å pumpe meg etterpå. Jeg vet ikke om dere har samme problemet med at de ikke tømmer brystet. Det er ihvertfall viktig for produksjonen. Jeg merker nå når vi har drevet på en stund at hun er flinkere til å tømme brystet de gangene det er litt mindre. Så jeg håper at hun fortsetter sånn så jeg tilslutt slipper å pumpe. På morgenen har jeg endel melk ellers ligger det på rundt 60 ml. Også får hun mme til hun er mett.

Jeg har prøvd å pumpe mellom måltidene for å få opp produksjonen, men jeg synes ikke jeg får det. Jeg får bare mindre på neste måltid som da er ca 2 timer senere.

Ellers har jeg hørt at nattmåltiden øker produksjonen. Frida sover hele natten, så jeg har ikke ammet på natten på en stund, men merker ikke noe på mengden.

Vi får bare stå på videre!

fikk også beskjed om a amme annenhver time... dårlig råd spør du meg, for da blir jo VI utslitte og gretne.. og hvordan hjelper DET barnet, eh?

jeg har bestemt meg for å gjøre det JEG synes er best for barnet mitt, og det er det :) ser jo at gutten er glad og vokser og trives, så da regner jeg med at alt er i orden :)

Bare å blande seg:) Det hjelper med felles trøst.

Jeg har prøvd å pumpe meg etter at hun har ammet, men det blir jo også stress da. Skal gå til innkjøp av elektrisk pumpe så snart det kommer er penger inn på konto:)

Et annet spørsmål. Jeg har veldig treg melk. Når jeg pumper kommer det i 1-5 stråler, med en stråle som varer veldig lenge. HVordan vet jeg at jeg har pumpet meg tom??

Annonse

Det er viktig at det ikke skal bli stress. Da kommer det heller ikke melk. Jeg har fått det til vane, så jeg synes det går greit, men jeg håper hun tømmer etterhvert. Gidder ikke dette til hun blir 1 år. Men nå synes jeg det går greit. Jeg har også noen få stråler. Jeg pumper til det nesten ikke kommer noe. At det ikke drypper hele tiden ned i flasken hvis du skjønner.... litt dårlig på å forklare....kremt...;-)

Hs synes det er bra sånn jeg gjør det. Fint så lenge jeg orker det sånn sier hun. Men ett måltid her tar jo sin tid.....

Også har jeg gjort det sånn når vi er borte eller på shopping så får hun mme.

Frida er også sånn når hun er veldig sulten så får jeg ikke ammet henne. Da pumper jeg meg, så får hun flaske.

Kanskje litt dumt, vet ikke. Men ellers får hun ikke i seg noe mat. Bruker også skjold som tar litt lengre tid å få fylt opp også.

Jeg hadde ikke trodd denne ammingen skulle være så styrete... Har slitt hele veien. Kom sent i gang pga ks også kom Frida på intensivavd pga infeksjon. Så kom skjevt og sent igang med amming. Da var allerede smokk godt i gang. Og med mine små brystvorter og gedigen smokk så gikk ikke dette gitt... Men godt det finnes skjold... Sliter med avvenning av det også jeg da, men det stresser jeg ikke med.

For å se det positive i det, så sliter vi ihvertfall ikke med at de ikke tar flaske....:-) Er jo mange som ammer som gjør det. Jeg har små brystvorter så hun bare gaper og leter når jeg prøver uten. Stakkars. Hun er jo så skjønn da.... Jeg må bli flinkere til å prøve litt uten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...