kristine26 Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Noen her som koser seg med ett glass vin til en bedre middag?
*RutIetutt* Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Nei absolutt ikke nå som jeg er gravid - hvis det var det du mente?
futte (tm) Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Smaker en slurk eller to, men det blir med det. Gidder ikke åpne en flaske rødvin for en slurk, så det blir lite rødvin, ja
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Man må jo være komplett idiot for å faktisk drikke alkohol når man er gravid!! Hvor ofte spiser du en bedre middag da?? En dag i uken eller hver dag? Jevnlig alkoholdrikking er det verste du kan gjøre for barnet ditt.
Mamma Mirabell Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 nope. alkohol og fostre har ingen ting sammen å gjøre..
kristine26 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2007 Er sååå drittlei alle som må komme med spydigheter som å kalle folK komplett idiot osv!!DRITTLEI!Men det er vel enkelte som bare MÅ slenge med leppa!!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Jeg tror ikke det er noe farlig med ett glass. Noen anbefaler det faktisk, men jeg drikker ingen ting. Da får jeg bare lyst på mer så jeg har holdt meg fullstendig alkoholfri fra dagen jeg fikk vite at jeg var gravid=)
Forskeren Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Nei, ikke alko... Men har et glass alkofri rødvin her nå, men det er jo ikke spesielt godt..
ennaH Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Jeg skulle likt å vite hvem som anbefaler gravide å drikke et glass alkohol i ny og ne under svangerskapet. Ikke norske helsemyndigheter, i alle fall, som er helt klare på at de anbefaler totalavhold fra dag en.
MomInUSA Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Om det er annbefalt letter ikke vet jeg ikke, men jeg har hoert mange ganger at ett glass roedvin er ikke skadelig for fosteret - dette gjelder BARE roedvin da, ikke hvit vin eller annen alkohol!! Jeg har hatt venner som har tatt ett glass roedvin naar de er gravide, og jeg tror ikke det gjoer noe i det hele tatt. Men husk paa a drikke mye vann - roedvin er vanndrivende, er det ikke?, og du blir jo veldig toerst. Roedvin har jo mange stoffer i seg som skal vaere bra for kroppen - i smaa mengder. Jeg drikker ikke roedvin jeg, det gir meg saann hodepine at det gaar ikke ann..... Hvis jeg var deg ville jeg spoerre legen eller jordmor - da kan du bedre nyte vinen uten aa lure paa det....
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Nyere undersøkelser viser at bare et glass kan gjøre stor skade, og hvis man planlegger å bli gravid bør man egentlig ikke drikke under prøveperioden...Jeg drakk før jeg visste jeg var gravid da, nå nøyer jeg meg m å lukte på rødvinen, og lengte til den dagen jeg kan smake litt igjen... Men den dagen kommer ikke så lenge nurket er i magen min!!
Vårbebis Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Hei! Ett glass rødvin tar ingen skade... bare det ikke blir jevnlig! Har selv holdt meg unna alkohol under graviditeten. men på julaften hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle nyte ett glass rødvin... mmmm,som jeg gledet meg! Helt til jeg tok den første slurka, og kjennte halsbrannen værre enn noen ganger før! hehe.. så det ble med den ene slurken.. har prøvd å smake på det en gang etter det også, men da også kom halsbrannen straks rødvina var i munnen! Ikke noe godt.. så nå har jeg ikke lengere lyst på noe rødvin..
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 før jeg fant ut at jeg var gravid,nekta kroppen å ta til seg alkohol.. prøvde å drikke rødvin til maten og likør til kaffen,men fikk ikke til å svelge det.. underbevisstheten nekta meg rett og slett å drikke det! så jeg stoler på instinktet når det gjelder hva jeg burde putte i meg og ikke.. dessuten så er det ingen minimumsgrense for hvor mye som er nok til å skade babyen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå