Gå til innhold

Smerter i lysken ved trening?

Gjest

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva dette var?

Trente idag, gikk 1 time i oppoverbakke på tredemølle, i moderat tempo. Nesten umiddelbart fikk jeg skikkelig vondt helt nederst i bekkenet, og roet intensiteten, naturlig nok. Smerten vedvarte i kanskje 5 min, før den etterhvert ble helt borte. Baby i magen var helt rolig, og jeg kjente ikke noe annet ubehag resten av timen jeg trente.

Kan legge til at jeg er et "trenende menneske", dvs at jeg trener 1-2 gg ukentlig, og har fortsatt med det, også etter at jeg ble gravid. Dog på et svært moderat plan. Jeg er i 27 uke nå, har ingen plager fysisk, som bekkenløsning el, og at det gjør meg godt å trene generelt.

Men dette synes jeg var litt ekkelt. Er det forslag til hva dette kan være? Skal ta det opp med legen min også, på kontroll til uken. Dette er mitt andre svangerskap, og jeg hadde heller ingen smerter ifm trening i det forrige svangerskapet. Dog fikk jeg en følelse av at beina "sovnet" etter en liten stund med trening, og la opp treningen deretter. Håper jeg kan fortsette treningen ihvertfall noen uker til.

Takknemlig for svar.

Ha en hyggelig helg jenter :-)

Fortsetter under...

Jeg er også glad i å trene. Har syklet mye på ergometersykkel, men måtte gi meg etter ca 4 mnd, pga ubehag i underlivet og magen. Men jeg fortsatte å gå mine 1 - 1 1/2 times turer 3 - 4 ganger i uka. Det gikk bra, helt til i uke 26-27. Da begynte jeg, som deg, å få smerter både i underlivet og i magen. Hadde masse kynnere, men det ga seg litt etter et par uker, men måtte selvsagt roe ned tempoet. Så hadde jeg en god periode på noen uker, og syntes det fungerte fint å gå. Men da jeg vat 7 mnd på vei, ble det bare stopp, det ble vondt å gå. Og etter hvert kom den berømte nedtrykksfølelsen, når babyen ligger og presser hodet ned osv. Måtte gi meg på gåinga også, selv om jeg var bestemt på å gå mye fram til fødselen. Men det går ikke alltid som planlagt. Får ta det igjen etter fødselen, og ser fram til mange fine trilleturer da. Er i uke 37 og tar livet med ro, lengter etter å bli ferdig med sv.skapet. Skal bli godt å bli seg selv igjen - og få litt mindre plager...

Ut i fra min erfaring er det ikke farlig å gå / trene, men man må ta symptomene på alvor. Roe ned på tempoet, kjenne etter på vondtene og handle deretter. Blir det ordentlig ubehagelig, så stopper det seg selv - det gjorde det til meg. Du får bare prøve deg fram.

Ha ei fin helg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...