Gå til innhold

Å matche fornavnet med etternavnet.

Anbefalte innlegg

Er dere bevisste på hvordan navnet til deres håpefulle klinger når det skal kombineres med etternavnet?

Syns det er så forferdelig mye rare navn (sorry), guttenavn som Syr, Nore, Hamish og Joshua, Matheo, osv høres da bare RART ut når det kombineres med vanlige norske etternavn?

Hei, jeg heter Hamish Olsen.

Joshua Sørensen, that's me!

Stakkars, de skal jo gå igjennom livet og hete dette og!

Er veldig imot janteloven, for all del, men det blir da bare rart!!

Fortsetter under...

Nå har ikke min, snart mine døtre et vanlig kjipt norsk navn. Men det hadde nok ikke hatt noe å si for mitt valg av navn.

Blir jo helt ille om både for og etternavnet er kjipe norske..

Eller solide, sterke som mange kaller det.

Vår gutt skal hete Matheo og jeg synes nå ihverfall at det klinger bra med det etternavnet vi har.Synes ikke det er den store forskjellen mellom å sette Matheo eller Mathias til et norsk etternavn.Forskjellig ending på navnene bare...

Da vil jeg også tilføye at det skulle høres like rart ut med alle de norske damene som gifter seg med utenlandske menn?Ingen som reagerer på det?Sissel Arhmad eller Kari Smith....

Tenk på de damene,de skal jo også gå igjennom resten av livet sitt å hete dette;)

Vi har et engelsk etternavn, og jeg tenkte masse på dette, kunne ikke bruke norske/norrøne navn på jenta vår. Vi valgte et norsk navn, men som og er brukt i utlandet, og et engelsk navn. Jeg har mannen min sitt etternavn, men fornavnet mitt er internasjonalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...