Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har et lite spoersmaal om dette med EL tid i forhold til kjoenn. Vi er veldig aapne for enten en gutt eller jente--blir like hyggelig samme hva det blir. Men det er jo litt morsomt aa vite hva sannsynligheten er, da... Mannen min og jeg hadde i utgangspunktet tenkt aa vente med barn i noen maaneder til. Men siden vi var aapne for det, bestemte vi oss for aa ikke bruke prevensjon, men heller proeve aa unngaa sex paa de tidene jeg var mest fruktbar. Jeg var veldig klar over EL tidspunkt, og vi unngikk derfor sex i de 5 dagene foer EL og like mye tid etter. Tenkte det var en grei sikkerhetsmargin. Det var det ikke... :-) I oktober ble jeg gravid likevel, og vi ble jo kjempeglade for overraskelsen. Iflg. menstermin har jeg mest sannsynligvis bommet paa EL dato med ca en dag--altsaa hadde vi sex 4 dager foer EL. Tidlig UL i uke 14 viste at det mest sannsynlig er jente, men vi kan jo ikke vaere helt sikre da. Men er det slik at naar man har sex i forhold til EL ogsaa kan ha noe aa si? For oss gikk det jo lang tid--ca 4 dager, og vi unngikk jo aa ha sex rundt EL, saa det maa jo ha vaert den gangen det skjedde. Er dette enda en ting som kan tyde paa at det er jente? Er det bare et kjerringraad, eller har det virkelig noe for seg?
Møsling Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Hei. Dette stemte på mine to ihvertfall. Førstemann ble gutt, han ble til samme dag el dagen etter EL. Andremann ble jente, hun ble til 4 dager før EL. Det er visst sånn at sædceller med mannlige kjønnskromosomer svømmer fortest, mens de med kvinnelige er sterkest og kan overleve i flest døgn på vei mot egget.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Saa morsomt. Naa blir jeg bare enda sikrere :-). Baade mannen min og jeg har en magefoelelse paa at det blir jente, og sonografen paa UL sa ogsaa at det nesten helt sikkert var jente. Og dette er jo enda et tegn paa det. Viser neste UL gutt, saa blir det nok en omstilling for oss, ja... Haaper i saa fall at han tilgir oss for at vi har omtalt han som jente frem til naa. :-) Men jeg lurer paa en ting til--er dette med saedcellene faktisk forsket paa, eller er det bare et kjerringraad? Er det vitenskapelig bevist at de med kvinnelige kromosomer er sterkest?
♡ wims Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 begge to er vel "sterke" hvis man ser utholdenhet og hurtighet som to likestilte, dog ulike egenskaper jeg kan heller ikke si om dette er vitenskap eller kjerringråd, men det har vel skjedd mange nok ganger til at man etterhvert begynner å forholde seg til det som en slags vitenskap. det stemte godt på meg, har blitt gravid på eggløsningsdagen begge gangene, forrige gang ble det en gutt og alt tyder på at det er en gutt denne gangen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå