Gå til innhold

trenger litt hjelp


Maj80

Anbefalte innlegg

hadde kraftige blødninger for ei stund siden, og har nå vært hos lege.

 

Tok enda en graviditetstest hos legen, og da var den negativ... :(

 

Men det rare er at jeg kjenner meg gravid! Har de samme symptomene som sist jeg var gravid, bare uten den skikkelige kvalmen...

 

Hadde jeg vært gravid, skulle jeg vært i uke 12 nå. Har begynnt å tenke på om eg kanskje er "for langt" ut i svangerskapet til at testen kan vise noe?? Hørte noen snakke om det en gang...

 

Lurer på om jeg skal bestille tid til ultralyd. Bare for å være sikker...

 

Legen gadd ikke engang å engasjere seg for at jeg var bekymret for at det kanskje kan være ett dødt foster i magen min nå. Bare sa at "det går sin gang, og det kommer nok ut. Bare ikkje prøv å bli gravid med det første..." Trodde hun skulle ta en sjekk for å sjå at alt er ok.

 

Er så usikker, og håper allikevel at jeg kanskje kan være gravid til tross for det negative resultatet. Bygger jeg luftslott nå?

 

Hadde trengt å fått skikkelig svar, og at legen kunne tatt bekymringene mine på alvor.

 

Så jeg lurer på; hvor i Rogaland/Stavanger kan en ta ultralyd uten rekvisisjon fra lege?

 

Føler at alt er trist og leit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes skikkelig rart ut. Er du i tvil om fosteret lever og har hatt blødninger bruker legen vanligvis å sende deg videre til ul og evt utskraping.

 

Iallefall så langt jeg kjenner til det.

 

Krysser fingrene og håper alt ordner seg:) Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan godt være gravid selv om det ikke gir utslag på prøvene...særlig om du er i 12 uke..da kan hcg verdiene være så lave at de ikke gir noe utslag...skikkelig respektløs av legen din, du skal jo få hjelp om du vil,om så bare det var for å roe deg ned...ring legen...kanskje en annen lege denne gangen, og krev og bli undersøkt...lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å gjøre ultralyd hvis man har gjennomgått en spontanabort, som det dessverre høres ut som du har hatt. Det er for å sjekke om alt er kommet ut og man ikke risikerer infeksjon. Synes du skal ta kontakt med legen din en gang til og si at du vil ha en ultralyd, hun kan ikke nekte deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring opp te sykehuset og hørr om du ikkje kan komma uden å ha fått henvisning te legen.

Hvis ikkje anbefale eg deg og ringa ein nye lege på mandag, og få time hos han/hu.

At hu ikkje tar deg på alvor e jo bare frekt.

 

Ellers kan du prøva forus klinikken.. de har døgnåpent, og i helgene..

MEN det e jo privat.. så det koste jo litt..vett ikkje ka det koste..

 

Lykke te iallefall og skriv koss det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

 

kanskje eg kan ringe forus klinikken imorgen... Betaler det som trengs for å kunne finne utav dette.

 

Hadde òg trodd eg skulle få ein skikkelig sjekk. Så å bare bli sendt hjem igjen uten annet enn denne negative testen var skikkelig tungt.

 

Legen snakka om at eg bare kunne være i uke 4, så da gjorde det ingenting.... Vet ikke hvordan hun rekner ukene, men siste mens var i begynnelsen av november, så ifølge terminkalk her inne skulle jeg vært i uke 12 nå...

 

Åhhh.... SÅ deppa :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår det. Mista sjøl forriga gang og det va akkoratt som om legen ikkje brydde seg. Men eg fekk iallefall komma inn på sykehuset, men der fekk eg ei sure dama og svar at "Nei der e der ingenting" og det va det.

 

Men skifta lege ittepå.. så håpe han nye e bedre.

Men e du bekymra ville eg ringt forusklinikken.. kan jo bare hørra på tlf ka det koste åg..

 

Men hadde du vondt i magen samtidig så du blødde? Og kor lenge blødde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå ble jeg egentlig ganske forbanna! En slik oppfølging skal man ikke få hos en lege uansett. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt fødeavdelinga på sykehuset og forklart hva som har skjedd og hva legen sa, samt si at du er veldig bekymret. Det kan så godt hende at du får komme dit med en gang. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuen takk!! Setter veldig stor pris på svar...

 

Hadde nesten som mensen smerter, og blødde i ca 3 dager.

 

Har bestemt meg for å ta kontakt med Forus klinikken i morgen. Håper ikkje på noko, men trenger vite.

 

Følte meg så trist, tom og deppa da eg gikk ut av legekontoret idag. Som om verden stoppa, og eg ikkje klarte tenke... Har aldri opplevd dette før, og sender varme tanker til alle andre som har opplevd det samme...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! hadde jeg vært dg så hadde eg gått t legevakten nå ikveld, dr tar di ultralyd me en gang.. mye bedre å få vita nå om d e liv elr ikke.. lykke til å håpe at alt går fint :) men dra t legevakten nå ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som vet priser på ultralyd, på Forus klinikken???

 

Det er verdt det, uansett pris. Men greit å vite så jeg slipper enda ett sjokk, tror ikke det er så billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok d komme opp i 900kr ca, viss di tar samme prisene så privat gyn.. men korfor ikke gå til legevakten? så slipper du å betale så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er medisinstudent, og slo opp i en av lærebøkene mine ang. hCG-nivå. Det stemmer at det synker i løpet av svangerskapet, men ikke før en del senere (rundt uke 18-20). I 12. uke er hCG-nivået fremdeles ganske høyt (høyere enn både uke 4 og 8), så hvis du har hatt en positiv test tidligere og nå en negativ så ser det nok ikke så bra ut:( Så sant ikke testen er feil; der er det jo ingen garanti. Fryktelig at du ble møtt med så lite medfølelse av legen din, kan tenke meg at det er veldig vondt å få en slik beskjed.

 

Ønsker deg veldig lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjære Maj80

 

Jeg er lege selv, og dette høres ikke riktig ut. Du skal til ultralyd fortest mulig, dra til legevakta, så sender de deg rett inn på sykehuset for ultralyd.

Jeg kan ikke skjønne at fastlegen din har sent deg hjem uten videre undersøkelser, visste han/hun at du var 12 uker på vei?

Uff stakkars deg, dra på legevakta, så får du hjelp.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men nå blei jeg nesten litt forbanna.. Sånn skal ikke en lege gjøre etter min mening. Jeg begynte sjøl å blø, ringte da tvert sykehuset, å fikk da tilbud om å komme med en gang. Var da 13+2. Jeg valgte å vente til dagen etter. Da var det desverre dødt.

 

Vil anbefale deg å ringe rett til sykehuset i morra jeg. Forklar hva som har skjedd, så får du sikkert komme inn!! Det syns jeg du må ha krav på!

 

Sorry, men blir så oppgitt over sånne leger! Er ikke no som er verre en å ikke bli tatt på alvor...

 

Masse lykke til!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...