Gå til innhold

Hvorfor våkner hun oftere om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er fire og en halv mnd. Har stort sett alltid bare våknet en gang per natt for amming (bortsett fra den aller første tiden da alt var kaos:)) Siste uka har hun begynt å våkne to-tre ganger per natt istedenfor en! Har lurt på om hun får for lite mat på dagtid og at det er derfor, men hun virker ikke sånn kjempesulten, så jeg tror egentlig ikke det er det. Tar også lang tid å sovne igjen etter matingen. Noen som vet hva dette kan være? Nattene var ihvertfall roligere før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt begynte også å våkne flere ganger i den alderen. Så vi begynte med grøt, mener å huske at det ble litt bedre da i en periode. Men tror det er ganske vanlig at de begynner å våkne mer i den perioden.

Kanskje ikke det svaret du ønsket?

Skrevet

Takk for svaret. Så det er kanskje mat som er behovet? Har såvidt begynt med smaksprøver på grøt allerede, får se om det hjelper etterhvert. Andre erfaringer?

Skrevet

Gutten vår begynte også å våkne mye på nettene i den perioden (ca 5 mnd). Det var ikke tenner og det hjelp ikke med grøt (noen roer seg med grøt, andre ikke). Det kan være en kombinasjon mellom behov for mer mat på dagtid og at de begynner å drømme mer etc. Gutten vår roet seg ikke før vi hadde innført 2 faste måltider på dagtid og han hadde passert 6,5 mnd.

Skrevet

Å, jeg gleder meg sånn til lang sammenhengende søvn om natta! Har lurt på om det er noe jeg skal gjøre for å hjelpe til, men man må vel bare vente så går det seg til.. I natt var forresten veldig bra, så skal ikke klage. Men det varierer så innmari fra natt til natt.

Skrevet

Babyen har etterhvert behov for mer mat ja. Det er begrenset hvor mye mm/mme en babys mage kan romme, men barnet får jo større appetitt etterhvert som det vokser og må derfor spise oftere for å dekke sitt daglige behov. Det er derfor vi går over til fast føde i 6 mnd alderen. På grunn av tynn og liten gutt fikk jeg beskjed om å begynne med fast føde tidligere og begynte når han var 4 mnd. Grøten gikk ned på høykant (var ikke snakk om noen smaksprøver her i gården nei) så gutten var tydeligvis svolten. Vi gav han grøt til frokost og til kvelds. Fram til han var 4 mnd var han våken en gang i løpet av natten. Da vi innførte grøt begynte han og våkne kanskje 2 - 3 ganger og dette ble slitsomt i lengden. En kveld var vi lengs for grøt (fy mamma) så vi gav han et middagsglass til kvelds i stedet for og gutten sov hele natten gjennom - LUKSUS!!!! Så noen blir tydeligvis urolige av grøt. Nå får han middag til kvelds i stedet for og vi får sove natten gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...