Gå til innhold

jeg blir gaaaaal av nattamming og puppenekt!!!!


lille-snupp

Anbefalte innlegg

Arghhhh! Jeg holder på å bli gal!! synne har lagt seg til noen utrolig dårlige vaner for tida, hun nekter rett å slett å drikke noe på dagtid!!! verken pupp, mme, vann eller noe som helst, selv om vi har prøvd alle mulige redskaper, som flaske, tutekopp, glass og sugerør...

 

Ikke er hun noe spesielt flink med fast føde heller, spiser litt grøt i 11 tida, fruktmos i 14 tida og grøt igjen 17... og det er bare snakk om 1-3 ss...

 

Dette resulterer i amming hvert 90. minutt, max annenhver time hele natta, fra 20-08!!! jeg får aldri nok søvn og blir snart gal!! Aner ikke hva vi skal gjøre, klarer ikke å nekte henne pupp om natta når hun ikke drikker og knapt spiser om dagen!! noen som har opplevd noe liknende eler har noen gode råd?

 

Hun har ikke lagt på seg nok i det siste heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HUff:(

Hørtes ikke greit ut. Har desverre ingen spes råd. Sender en klem da:)

 

Hør på ammedebatten, der er det kloke damer. Eller rop på Hoppetussa. Hun er vel snart ammehjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter du når du prøver å amme på dagen. Kan være lurt å sitte et sted hvor det ikke er noe annet interessant.

 

Jeg sliter også med at han ikke vil ta puppen på dagen, men han spiser fire måltider med fast føde. Jeg slipper derfor unna maset på natta. Pøver å proppe han så full av melk jeg kan når han vil ta puppen morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd å sitte overalt i leiligheta (utenom på do.. hi hi), hun nekter uansett. nå er hun så sulten at det romler høyt i magen men neimen om hun vil ha pupp gitt!!!

 

Men hav gjør du med veske om dagene da? Drikker din vann? hører jo overalt at mm skal være hovednæring til 9 mnd... Jeg NEKTER å styre på det viset her i 3 mnd til!!

 

Problemet her er jo og at snuppa nekter pupp før hun legger seg også, våkner etter 30 minutter for kveldsmat, og da er vi igang... Vil heller ikke ha frokostpupp... Æsj, jeg trodde ikke dette med mating av baby skulle være så kronglete:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det viktigste er at nattmåltidet ikke blir kos, men det vet du vel. Gir du pupp før grøt? Funker det? For mange funker det å gi etter grøt også. Kan du gi vann på natta i stedet, la pappan bidra litt. Tilby puppen ofte på dagtid, helst i et stille rom med lite ting å se på. De er jo så nysgjerrige også vet du! Fast føde er ikke så farlig med, hun klarer seg med lite av det fram til ni mnd.

 

 

Har ikke tid til å svare utfyllende her, unnskyld for det. Kanskje noen er inne på ammedebatten og svarer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i middagen, skjønner du.

 

Kan du prøve å gjøre motsatt da, gi flaske på natta og pupp på dagen? pupp er mest kos.

 

Siden det er et vektproblem, hadde jeg nok rådført meg med hs ang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du har fått litt svar...

 

Jeg har også en gutt som ikke er spesielt glad i grøt. Du får i hvert fall gitt 1-3 teskjeer, jeg får ikke i ham det engang. Han ammes masse i løpet av natten, så han får tydelig ikke i seg nok næring på dagen. Jeg var på seks mnd kontroll i går og nevnte det for legen at jeg ikke får i ham grøt. De påstår jo at du skal forsøke en matsort 100 ganger før du skal si at barnet ikke liker. Men når barnet ikke legger nok på seg så har du kanskje ikke 100 dager til å prøve på...

 

Hva med å gi brødskive i stedet? Legen sa at det var greit til meg, i hvert fall. Hun sa at jeg skal gi loff, grovbrød kan bli litt for kompakt for mager som ikke er vant til fast føde enda. Jeg prøvde med loff med leverpostei, men siden det da er å introdusere to nye ting på en gang så ble det litt mye. Hun anbefalte å gi loff med litt fruktmos på som pålegg. Og så kan du evt bløte loffen opp i litt melk.

 

Har du begynt å introdusere middagsglass? Det er ikke alle barn som liker grøt, kanskje jenta di er en av de?! Prøv å introduser potet blandet med mm/mme, eventuelt noen av de glassene de selger i butikken...

 

Ellers tenkte jeg på det med amming... Har du forsøkt å gå og amme? Det hjalp da gutten min var rundt 4 mnd, da var det den eneste måten jeg fikk ham til å spise på.

 

Skjønner godt at det blir lite søvn på deg. Jeg ammer også mye på natten nå, blir trøtt av det. Karsten sover vanligvis lite på dagtid, men om jeg sover sammen med ham kan han sove litt lenger. Så den første luren hans bruker jeg å legge meg sammen med ham, så får jeg sove 1- 1 1/2 time til...

 

Håper dette var til litt hjelp... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja jeg hadde samme problemet for en stund siden... Kjempe frustrerende når han plutselig ikke ville ha pupp på dagen, og bare om natta. Det jeg gjorde var å amme han på akkurat samme måte som jeg gjorde om natta. Satte meg i senga, med masse dyner lunt over og rundt, - skrudde av lyset og satte på en vifteovn - og det funka gitt!! Slitsomt å måtte gå i "studio" hver gang jeg skulle amme, men selvfølgelig alt for å få i poden mat vettu;) Husker jeg gikk og ammet han også, men det var en litt mer slitsom metode. Holdt på med dette noen uker, så gikk det seg til når jeg startet med grøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte svar! føler at det meste er prøv hva angår amming.. Har ikke testa bæring da, men synne har hoftegips så lar seg ikke gjøre å bære samtidig som jeg ammer, da trenger jeg minst tre armer for å balansere henne..:) Vi pleier alltid å amme på stua, natt og dag, så er vanskelig å få det like mørks på dagen som natta, jage ut pappan, få av tvn etc...

 

Med brød har jeg jammen ikke prøvd, det hørtes lurt ut, Jenta er veldi glad i fruktmos, så idag kjøper jeg loff!! Gir du mikrobiter da eller? drikker han noe ved siden av? Får ikke synne tiul å drikke noe, så jeg ser for meg at hun kommer til å spare det opp til en stor klump i munnen bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gir bare mikro-biter, på størrelse med tre knappenålshoder omtrent, tenker jeg... Har fungert kjempebra i 8 dager. Så fikk gutten diare, trodde kanskje det var brødet, stoppet i fire dager. Men diskuterte med legen, det var neppe brødet, heller en infeksjon. Men nå har gutten ikke lyst på brød lenger heller... :o(

 

Gutten min sikler noe voldsomt, så jeg gir ikke drikke ved siden av. Gir brødet så langsomt at jeg er overbevist om at han har svelget den ene biten før han får den neste. Men legen foreslo også å dynke brødet i litt melk (?). Regner med at hun mente mm/mme da...

 

Ellers mener jeg å ha lest her inne at flere har det som deg. Det er visstnok perioder de går igjennom der de spiser mindre. Og vips så begynner de å spise som normalt igjen. Så får håpe for din del at matnekten gir seg snart...

 

I forhold til puppenekten, så tror jeg også du kan gå inn på www.ammehjelpen.no og slå opp på brystvegring. Kanskje de har noen flere tips som ikke er nevnt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...