Gå til innhold

søvn og gråting....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

lillegutten vår er blitt 2 månederog vill ikke sove av seg selv. Han må bysses i søvn dag som natt og med en gang vi legger han i senga eller bagen på vognen så vokner han. Vet at han ikke er sulten, har ikke vondt og har tørr bleie. Klarer nesten ikke å høre han gråte (får så vondt av det) men har fårr beskjed av både lege og helsesøster at han ikke har vondt av å gråte litt. Hvor lenge av gangen lar dere deres små gråte om gangen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lar ikke tulla gråte mer enn et minutt jeg... men jeg er en liten hønemor da som får så dårlig samvittighet hvis ho gråter. Vet ho sikkert kunne gråte lenger, men klarer liksom ikke å høre på ho.

 

Har du prøvd å legge sånn varmtvannspose i senga hans? Fordi da kanskje han ikke merker så godt at du legger han fra deg fordi da er det jo varmt i senga hans. Hvis ikke så blir det jo så stor tempraturforskjell fra dine armer og senga... Det kan jo være vært et forsøk ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lar snuppa mi gråte litt..vet ikke hvor lenge men hører på råten når det er nok. Holder ofte en hånd på henne mens hun gråter så hun vet jeg er der, da.. Noen ganger hjelper det å holde smokken i munnen, noen ganger hjelper det m å vente m å gi henne smokken - så roer hun se når hun "endelig får smokken"

Ofte er det jo bare fordi hun er overtrøtt og ingenting annet hjelper..

hun tåler å gråte litt, men alle barn er jo forskjellig..noen er bare barn som gråter seg i søvn..og sånn er det bare.. Prøv deg litt fram med hvor enge han gråter, med smokken, temperatur, pakk han inn i forskjellige ting (jenta vår liker saueskinnsposen og å ha på tynn ulllue - kjølig i rommet) etc..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt er 1 måned i dag og tåler å gråte litt.. vanligvis roer han seg ganske fort, med mindre han er sulten eller har bæsja da. er sjelden at jeg må ta han opp når han gråter... bare sitter ved siden av han og snakker rolig til han og stryker over hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så utrolig heldige vi, gutten vår gråter nesten ikke- bare når han e sulten eller våt i bleia *bank i bordet*- men det hender han blir overtrøtt og ikke finner roen til å sove, og da blir han sutrete og gråter litt- da må han bare sutre litt- men ligger ofte inntil han da og stryker på han, så sovener han til slutt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det selvsagt på gråten men sjeldent det hjelper hos oss å bare la henne gråte, det ender med at hun blir så rasende at hun nesten mister stemmen. Så hos oss er det bedre å finne ut av det heller før enn siden og prøve å ordne opp. Men, for all del, unger er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lar Amalie gråte litt, men hører etter på gråten da. er forskjell på hyling og små grining... trokke de har vondt av å grine litt, dem roer seg etterhvert... iallefall gjør amalie det, hvis vi ikek går inn med engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...