Lykkelig 16.juli Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Hei Jeg er i uke 16, og har nettopp fått avslag om fødeplass på ullevål. Må derfor føde på Bærum sykehus. Er det noen som kjenner til føden på bærum. Det var så fint å få familerom på pasienthotellet på ullevål. Må man dele rom med andre på bærum? Er ikke det slitsomt når man nettopp har født og de andre får besøk. Var så sliten etter forrige fødsel, og gruer meg til denne. Takknemmelig for svar.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Så dumt at du fikk avslag? Men hvorfor fikk du det? Søkte ikke legen din tidsnok? Venter selv på svar fra Ullevål og ble litt stressa nå...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Oj mente Så dumt at du fikk avslag!!! Ikke med spørsmålstegn
Skilpadda Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 jeg fikk heller ikke plass på Ullevål, legen søkte for seint enda jeg maste tidlig... Fikk først på A-hus, men har nå byttet til Bærum fordi jeg har hørt mye positivt om sykehuset og fordi de tilbyr lystgass der og ikke på A-hus. Lykke til!
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Eg vart også avvist ved Ullevål fordi eg søkte for seint, men eg var heilt førebudd på at eg kom til å bli avvist sidan eg ikkje fekk søke før i veke 12 (verken jordmor eller lege ville søke før den tid). Skal til Bærum og eg trur det skal bli kjempefint der! Dei har fire familierom der ein kan ligge i 2 dagar (viss alt har gått bra og babyen er frisk), eller på barsel (der må ein dele rom) Sjølve sjukehuset er veldig fint og moderne. Var på UL der, og jordmora var veldig koselig. Ho som var ansvarleg for mor/barn-undersøkinga var også kjempegrei! Det einaste som bekymrar meg er at det ligg litt unna, men det er uansett berre 20 min å køyre, så det burde ikkje by på problem.. Det som eg ser på som positivt er: akupunktur (viss du får utdanna jordmor når du skal føde då, det er jo ikkje alle som har utdanna seg innan akupunktur), lystgass, erfarne jordmødre og moglegheita til å bu på familierom med mannen min. Det negative eg har høyrt er: blanda opplevingar på barsel/familierom (lite veiledning/hjelp, travelt på barsel) Du kan spørje litt inne på DiB, det er jo der dei fleste som har født i det siste oppheld seg. Eg fekk i alle fall mange positive omtalar av føden i Bærum då eg spurte der inne. Du får også litt informasjon i brevet om innkalling til UL.
futte (tm) Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Her er en tråd om dette fra noen uker tilbake. Jeg fødte der sist og skal føde der nå og. Synes det var veldig bra. Men jeg hadde familierom sist så har ingen erfaring med barsel. http://www.barnimagen.com/forum/thread/7810506
soniya Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har søkt fødeplass på ullevål. Jeg har fått brev fra de om ultralyd, og i brevet står det at jeg får tildelt plassen etter undersøkelsen. Kan jeg da få avslag siden det ikke er bekreftet i brevet at jeg har fått fødeplass.???
Lykkelig 16.juli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2007 Legen min søkte ikke før jeg var i uke 13, så vi var nok litt sent ute ja..
Lykkelig 16.juli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2007 Hei Jeg trodde det å få ultralyd på et sykehus betydde at da ha du fødeplass der...? Jeg har da fått ultralyd på bærum, der jeg skal føde. Jeg vet jo ikke for sikkert, men vil jo tro at det er sannsynlig at du får plass på ullevål. Lykke til!
soniya Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 ja vi får se hva som skjer.... lykke til deg også. Håper du blir fornøyd med sykehusplass på bærum.
ennaH Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Jeg skulle føde på Ullevål, men ble avvist idet fødselen var igang. Fødte på Bærum etter jordmors anbefaling, og var veldig fornøyd. Havna selv på familierom, og syntes oppholdet var helt supert.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Jeg visste ikke man måtte søke engang ! *uopplyst, hehe*.... Skal føde på SIR regner jeg med...som sist..! Skjipt du ikke fikk føde der du ville mest da...får håpe du liker Bærum sykehus da!! *Lykketilklem*
På'n igjen:)!! Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 Oi, vi har ikke søkt om fødeplass enda... Er i uke 21... snakket med jordmor om det i går og da sa hun at vi skulle vente litt til. Men skal føde på Ringerike, så der er det kanskje ikke så pågang?.. Hm håper virkelig ikke det er for sent for da må jeg til Gjøvik og det er jo en time lenger!!!! Nei nå ble jeg litt stressa... Men har vært på ul på Ringerike, så vi får satse på at de alt har registrert meg.
♡ wims Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 har du vurdert å søke på ABC-klinikken på ullevål (ligger i hotellet)? det betyr at du takker nei til smertestillende utenom akupunktur, vann etc, men jeg tror det er et fantastisk sted å føde. det er lite og stille og de har ikke fler fødsler enn de har rom til. og rommene er fine, samtlige familierom, og fødestuene er et eventyr sammenlignet med de "gamle" på ullevål. men altså: naturlig fødsel først og fremst! jeg søkte meg dit og har fått plass. fødte sist på ullevål, det var helt topp, men dette virkelig gleder jeg meg til tror uansett at et litt mindre sykehus, som bærum, er helt strålende. lykke til
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 Jeg skal ogsaa foede paa Baerum, og har hoert mye bra om det. Men jeg lurer paa en ting: hvordan blir det bestemt om man faar familierom? Er det avhengig av hvor mange som er der? Maa man bestille?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå