Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puppene mine har begynt å klø som et helvete. Spesielt når jeg ammer. I dag er det helt forjævlig. klarer rett og slett ikke å amme. Må lage en flaske med mme til guttungen, så han ikke sulter ihjel.

Hva er dette da, har jo ammet masse før og aldri opplevd lignende. dette er jo helt merkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert soppinfeksjon - høres veldig sånn ut. Klør det inni puppen liksom?

Skrevet

så rart.ring legen din eller helsesøster å spør.kanskje du får nå salve å smøre på.hvor gammelt er barnet da?

Skrevet

Kan det være sopp? I så fall kan det behandles men du bør ikke vente for lenge med å gå til legen.

Skrevet

Jeg tenkte også på sopp...

Du har vel hatt det før også, stakkar... :/ Er nok desverre slik at det lett kan komme tilbake.

Skrevet

Og om det er sopp, bør du få Mycostatin salve til deg og mikstur til babyen...er ikke din baby på samme alder som min Emma tro? Rundt 5 mndr? Emma å jeg hadde sånn en runde da hun var rundt 2 uker - dritkjipt!!!

Skrevet

dritt da er det sopp, har slitt med det i snart 2 mnd. trodde det var over i julen, men nå har det kommet tilbake. har igjen medisin fra sist, så da er det bare å sette igang. Men kan det være farlig å bruke medisin så lenge? Og må den kremen vaskes av brystene hvis den har trengt inn, før amming? Det står jo ingenting om det i pakkningsvedlegget.

Hs sa på mandag at lillegutt ikke har sopp i munnen, må han likevel behandles? Stemmer det at man også skal ta n soppkur i underlivet samtidig? Og jeg er tom for ammeinnlegg, kan jeg bruke mesoft da?

Hvor fort skal dette gi seg? Den andre soppen jeg har slitt med har bare sittet i huden, aldri vært vond som nå.

Skrevet

HVis du har blitt behandlet for sopp i 2 måneder tviler jeg på at du har blitt behandlet for riktig problem..Da må det vel enten være en annen type sopp (hvis det er mulig) eller en infeksjon av noe slag. Hvis du er veldig innstillt på å fortsette amminga bør du ikke akseptere at legen gir vanlig soppmiddel uten at de har tatt prøver (de har jo litt lett for å bare anta ting, etter min erfaring..) og gi småen mme fram til du har fått noe sikkert svar på hva det er..

Så æsj når det skal være et konstant problem bare å få gitt ungen sin mat. God bedring i hvertfall..

Skrevet

hva slags ammeinnlegg pleier du å bruke?

Skrevet

egentlig ingen, sluttet med ullinnlegg da jeg fikk sopp første gang. Har brukt avent sine ellers. Men nå har jeg ingen, så da bruker jeg litt mesoft istedet. Lekker ikke melk.

Skrevet

Ok, tenkte på dårlige innlegg, lekk pupp, og dermed sopp... Men da er det jo ikke det...

Skrevet

jeg skjønner ikke dette helt, i tillegg klør jeg som et helvete på føttene. Kanskje jeg er infisert av sopp. Jaja får komme meg til legen på mandag. Har igjen nok medisin til det hvertfall. Men hos legen min vil jeg ha medisin som funker.

Skrevet

hm, det hørtes snodig ut. kom deg til legen du:) går an å smøre litt canesten på føttene, og se om det hjelper så lenge.

Skrevet

Jeg og snuppa plages også med trøske (sopp) og mine pupper klør som F av og til.. Er litt av en karusell siden vi driver og smitter hverandre frem og tilbake.. Hun får mikstur og jeg må bruke salve (mykostatin, den du har fått eller ? )

Skrevet

Prøv dette:

bland ut en ts natron i vann, og smør det ofte på der du er infisert.

det fikk jeg råd om da jeg hadde sopp på brystvortene. Måtte ha krem i tillegg, men det skader ikke å prøve?

Skrevet

♥ Piadi m/ Nathalie ♥

jepp har fått den salven, har brukt krystallfiolett også, men det tar bare det ytterst i huden tror jeg.

Vasker du av salven før hver amming? Og hvor lenge har du holdt på?

Skrevet

Ja jeg vasker puppen før jeg ammer, fordi jeg ikke vet om hun kan få salven i munnen. Regner med at man ikke trenger det siden det ikke står noe om det, men better to be safe than sorry sant :)

Har holdt på i nesten 14 dager, og hun dama på apoteket sa at det kunne sitte lenge i så måtte bruke salven til det var helt borte.. og helst en stund etter det også..

Skrevet

Heisann!

Har også vært plaget med sopp siden før jul, og behandlet i tre omganger med mycostatin på både meg og mini. Han har ikke sopp mer, og det tror ikke legen at jeg heller har noe særlig av, men at det er gått over til å bli mer eksem. Det klør som f... og siden huden er mindre elastisk har det også blitt mye sprekker- au! I alle fall; jeg fikk en krem med kortison i dag (daktacort), og håper det vil hjelpe! Skal oppdatere hvis det gjør det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...