Gå til innhold

Noen som har blitt igangsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og klart seg med den geleen? Altså som har sluppet å bli satt på drypp?

Sykehuset vil sette i gang fødsel neste helg, og jeg har så innmari lite lyst til å bli satt på drypp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke gele, de begynte rett på med drypp. Kommer kanskje an på hvor langt du er kommet? Jeg hadde 3 cm åpning før de begynte med kur.

Skrevet

Det jeg fikk beskjed om i dag, er at de først prøver med gelé på fredagen, og hvis det ikke har noen effekt, venter de et døgn og prøver igjen. Hvis det fortsatt ikke har satt gang noen ting, venter de enten enda et døgn og prøver igjen, eller går rett på drypp så vidt jeg skjønte.

Og selv om geleen skulle sette igang ting, kunne det hende det ble nødvendig med drypp i tillegg?

Er det noen som har noe kunnskap eller erfaring med dette?

Skrevet

Glemte å si at jeg er i uke 38 nå - neste fredag vil det være 15 dager til termin, så vidt jeg har skjønt.

Skrevet

Jeg fikk tre tabletter husker jeg. Først en klokken fire om ettermiddagen så pause med overvåkning på ctg, så fikk jeg en i åttetiden. Etter det skulle vi egentlig ta pause men så ville legen prøve en tablett til. Bare en liten stund etter gikk vannet og riene startet for fullt. Endte i hastekeisersnitt.

Ikke sikkert det er slik for alle, men det var ingen hyggelig opplevelse for meg ihvertfall

Skrevet

Vet at det var ei som slapp det når jeg var innlagt sist. Hun gikk rett i fødsel etter første tabletten/geleen. Hun var tredjegangs eller noe sånt, satt igang pga svangerskapsdiabetes tror jeg...

Skrevet

Jeg fikk bare gele. Helt til jeg fikk epidural, da måtte riene etter noen timer mine ha litt hjelp, så da satte på drypp i tillegg.

Skrevet

Jeg ble satt igang i uke 37+4 sist, pga svangerskapsforgiftning.

Fikk en tablett i livmorsmunningen og låg med den der i 3 timer,, vips så kom det jevne rier og etter 5t og 15 min var jenta mi født.. Uten epidural og uten drypp!!! Drømmefødsel.... Håper jeg får en like flott fødsel når jeg denne gangen nok kommer i gang av meg selv....

Lykke til, hovedinlegger.. Håper du slipper drypp siden du ikke vil...

Skrevet

Fikk gel flere ganger første døgnet. Riiene beg temmelig umiddelbart. kom som hagel, men de gjorde ikke no særlig bortsett fra å "plage" meg. he he.

(dette var mandag morgen)

Fikk drypp onsdag formiddag, og babyen var ute litt over halv 8 den kvelden..

Gikk ikke akkurat fort for seg, men min kropp fattet ikke hva den skulle gjøre!! Den gjorde ingenting uten "hjelp". Så sjansen for at du får det sånn er veldig liten.

De tror ikke jeg heller får en sånn fødsel igjen.

Skrevet

Jeg hadde samme opplevelsen som deg godiva bortsett fra at det ikke tok like lang tid og det endet med keisersnitt. Resten var som å lese om meg selv.

At kroppen ikke fattet hva den skulle gjøre er ihvertfall helt sant!:)

Skrevet

Ja, det er det jeg er litt redd for også - for hvis kroppen bare tuller og tøyser, blir det vel gjerne drypp ganske fort (eller keisersnitt - grøss..).

Men det var utrolig deiig å lese at det faktisk er flere som har satt igang fødsel uten å trenge drypp! Takk, jenter!

Og siden jeg ikke har tenkt å få epidural heller, går det jo nesten an å være litt optimistisk med tanke på å få slippe? Eller begynner jeg å bli vel kjepphøy nå...?

Skrevet

Hehe, når kroppen min var ute av spill var epudiral det eneste jeg tenkte på der og da. Jeg hadde ikke et min pause på syv timer... da var det store snøball haggel det var snakk om. Først prøvde de å roe det ned med morfin uten å lykkes og til slutt måtte de gi opp å gi meg eupdiral. Det var som himmelen kom til meg. Jeg hadde ikke klart meg uten.

Synest det er vanskelig å bestemme seg for epudiral eller ikke når alle fødsler er så forskjellig.

Skrevet

Lita22: De vil sette igang fødsel fordi jeg har svangerskapskløe og for høye verdier av noen "lever-stoffer" (husker ikke hva de heter) i blodet. De gjør det for sikkerhets skyld, for det er mulighet for at det kommer av en greie som kan være farlig for barnet hvis han blir der for lenge.

(Fikk beskjeden dag, så jeg har ikkehelt oversikt over det medisinske her akkurat....)

Skrevet

Dytter litt, jeg. Hadde vært så fint med flere erfaringer på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...