Gå til innhold

November: Planlegger dere middag for flere dager av gangen?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Her har vi kun en storhandling i uken, og det er på fredager. Så torsdag kveld planlegger vi middager for hele uken. På denne måten synes jeg vi får et ganske så variert kosthold. Hvis jeg skulle handlet på impuls hver dag hadde det blitt mye usunn mat tror jeg.. også for ikke å snakke om så mye penger man sparer!! Da vi studerte kunne vi bruke 1000 kroner bare på helgehandel..fant fort ut at det ble litt mye, så nå bruker vi rundt 1000 lappen for mat og husholdnignsartikler i uken, noen ganger mindre og andre ganger litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, lurt! Her går det litt på planlegging og mye på impuls. Kunne nok spart mye på bedre planlegging, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flink du er! Prøver å planlegge jeg og, men går skjeis hver gang. Så blir mange ekstra handleturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da er dere sannelig flinke!

Skulle ønske vi hadde mer planlagte middager. Synes det er gørrkjdelig å finne på middager... Også er jeg som regel sulten i det vi skal finne ut hva vi skal ha til middag. Dumt. Blir ingen nye, spennende måltider på det viset! Nå har jeg vært litt flink og sjekket ut matprat.no. Vet hva vi skal ha til middag i dag og søndag. På lørdag skal vi ut og handle og på besøk, så da spiser vi ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er. Greier ikke planlegge for helga engang jeg..... hehe

 

Men hørte på radioen at de hadde funnet ut at det var billigere og handle litt flere ganger i uka enn å ha en storhandel en gang i uka....... skjønner egentlig ikke at det stemmer, men..... Jeg svir jo av noen hundre omtrent hver dag.

 

Kanskje prøve å planlegge litt bedre ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger hele uka.....:)

Går veldig greit det. Passer på å kjøpe litt som er på tilbud også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar som regel storhandel en gang i uka jeg også, mye godt på mandager. Det blir ikke igjen så mye snop til helga da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler torsdager, prøver å sette opp en plan for hva vi skal ha den neste uka ivhertfall.

Noterer på lapp på kjøleskapet hva vi er tomme for etterhvert.

Tror litt på den at å handle en gang i uka kan bli dyrere jeg altså....har fryseren full av mat det meste av tia vi og det er dessverre endel som havnder i søpla når jeg rydder med ujevne mellomrom:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...