Gå til innhold

blodprøvesvar...

mamMa1 til 2 +1 passasjer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

i uke 12 var jeg til lege krontroll, har ikke vært på noe annen kontroll i hele svangerskapet, er nå 19 uker..men uansett da tok jeg blodprøver

om disse blodprøvene hadde vært unormale hadde jeg vel fått tilbake svar..vet jeg hadde neg på toksoplasmose sist,..vet ikke om jeg har d nå også, men i tilfellet skal d jo tas en blodprøve til sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de hadde ringt deg om det skulle være noe unormalt med prøvene. Som de sa til meg"hører du ikke noe er alt fint"

Skrevet

ok takk:)

Skrevet

ang blod prøve.

du skal få det tilsendt deg, den skal du oppbvare sammen det med din gravide kort, og du skal ha det med deg når du går ut av huset.

Det var jordmoren min som fortalte meg at dette er ganske viktig fordi skulle det skjer noe med deg så har de alt info om deg, blod type osv, om du har hiv eller ikke, osv osv. hvis du ikke har det og det skjer noe så vil du bli behandlet som en smitsom pasient, og hun sa at det kan være ganske ubehaglig. jeg fikk beskjed fra henne å forlange en kopi fra legen min.

Skrevet

jeg har aldri fått noe kopi av resultatene, tror ikke det er praksis overalt å gi dem (hvertfall ikke hvis alt er ok), men hos meg går hvertfall legen gjennom dem ved neste kontroll..

Og hvis noe er "galt" blir du kontaktet av sykehuset ja :) Så hvis du ikke har hørt noe, så er nok alt helt fint :)

Skrevet

Hei.

Jeg er 14 uker og tok blodprøver i uke 8 på første kontrollen.Skal ikke på ny kontroll før etter ul så det er leeeenge til:-) Jeg har fått tilsendt prøvesvarene, dvs Rhesuskortet mitt( er rhesusnegativ, så det er viktig info) og på dette står det også andre ting som hivnegativ og sånt. Det er sånn som det er svært viktig at jeg har med meg, som en annen har nevnt før her.

Skrevet

Det eneste blodprøvesvaret du skal ha med deg er det arket der blodtypen din står. Det er veldig viktig å ha med seg og skal ligge sammen med resten av svangerskapspapirene dine!

Vanlige blodprøver får du som regel kun svar på om det er noe som skal gjøres noe med. Du kan jo også ringe selv til legekontoret ditt å få svarene.......

Skrevet

Da jeg var hos jordmoren førstegang så spurte hun etter prøve svarene, jeg sa at de hadde jeg ikke men at legen hadde sagt at alt var i orden, jeg er absolutt ikke smittsom på noen måte. men jordmor svarte at det holder ikke at jeg sier det, jeg må ha svarene med meg som bevis.

jeg tror heller ikke at det er standard praksis over alt at de blir tilsendt, fordi det tok legen min kjempe lang tid å få de avgårde! så lang at jeg hadde min andre kontroll hos JM. og det var da hun forklarte i mere detaljer hvorfor det var viktig å ha de med meg. da tenker jeg at det er like greit å få dem, så slipper jeg ubehag/problemer skulle det være noe!

Skrevet

Jeg fikk det skriftlige svaret på mine blodprøver da jeg var på første kontrollen hos jordmor i uke 24. Hun hadde fått både blodprøvesvarene og blodtypekortet fra legen min. Det samme skjedde sist også, og da bodde jeg på et helt annet sted enn det jeg gjør nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...