Ma-i Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Har bestemt meg for Duo-vogn. Men hvilken? Det viktige er at bagdelen er stor og romslig slik at den kan brukes lenge. Også viktig at den er bred nok til at det ikke blir for varmt om sommeren og kan brukes til overnatting de første månedene i sommer. Sportsdelen må ha hele kanter runt sidene og hodet , være lang i sittedeen og romslig nok til vinterpose og dress. Hvilken vogn er mest praktisk? hva har du? Hva er bra og ikke bra med den du har?
Nuffa Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Bugaboo har kjempestor bag! Vognen er liten, lett og veldig praktisk. Du kan ev. klikke maxicosi bilsete på understellet. Det god plass i sportsdelen til både pose og dress. Eneste negative må være prisen, men du kan bestille den fra england og betale rundt 6000,-
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 emmaljunga vognene, edge duo, classics duo,smart duo
como Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Hei. Jeg kan anbefale EasyWalker SKY på det varmeste. Den er stabil og sikker. Stor og romslig bag! LETT!!- Viktig for gode trilleturer og innogut av bil. Vognen er liten og lett og legge sammen. Vi har transportbagen som hører til- genialt for beskyttelse av vognen siden Norwegian ikke erstatter skader lengre. Jeg tør ikke å sende vognen uten denne bagen. Den er som en trillekoffert!! Men det viktigste med vogen er at tulle vår liker den godt. Det er god plass til vinterpose. Vognen er god å trille på lange turer, men også på shopping. Etter at jeg kjøpte denne vognen kvittet jeg meg med de andre, fordi den nye vognen dekket alle behov og var mye lekrere. Lykke til med valget! Tips: Sjekk alle de lekre fargene på vognen!!!
Ma-i Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2007 flotte innspill dere. men hvor store er babyen deres? regner med å få en påminst 4 kg, og da blir dfe fort større. Har dere store barn i disse vognene? Må ikke nødvendigvis være lett, men enkel å få ut og inn av buss, tog og trikk. Dessuten MÅ det være god fjæring da det ofte blir trilling på mark og grus.
fråsk Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Ta en titt på Emmaljunga citycross med sity bag. Den er lekker syns jeg. Masse fine bilder og detaljer på www.emmaljunga.se Veldig god soveplass, god sittestilling og veldig god å trille.
Ma-i Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2007 EasyWalker Sky passer absolutt ikke. Alt for liten bag. 3-hjul vanskelig å få ut og inn av trikk,buss og tog. Alt for liten og åpen sportsdel. denne er vel mest praktisk til korte trilleturer iparken og i byen, for de som bruker mye bil eller bare går korte turer.
Ma-i Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2007 Syns ikke at 75 cm lengde og 33 bredde i bagen er stort nok. Mulig jeg bare må se den.. Selv om den ser fin og praktisk ut. Får se litt nærmere på den i butikken tenker jeg. Men ser at bag delen bare er til ca 6 mnd. da blir den fort liten tror jeg, må se den først.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Mini her ble flyttet fra bag til sportsdel da hun var 5 mnd, det var ikke pga plassen men pga at da var hun mer enn klar nok for å "se" verden.. Mange i barselgruppen min har vært likedan, barna har vært mareritt å ha med på tur når de måtte ligge i vognen, men når de fikk komme opp og se var det noe annet,, En annen ting som kan være lurt å tenke på er om du vil ha muligheten til å ha barnet både fra deg og mot deg. Mitt gull er nå 9 mnd og jeg er glad jeg fortsatt kan ha henne mot meg når situasjonen "krever" dette. (ergo, vil du ha svingbart styre eller holder det med at sittedelen kan snus eller er ikke det så viktig?) Masse lykke til med vognvalg
Ma-i Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2007 Poenget med stor liggeplass er at bagen også skal fungere som overnattingsplass de første månedene , og da også at det er mulighet å sitte i den. Om det er sånn i bagen eller om man kan legge i puter er forsåvidt ikke så viktig. Det er greit om sittedelen kan snues, om den skal brukes fra 7-8 mnd alder ihvertfall, mest praktisk mot seg da. Det er såå lenge siden jeg hadde baby at alle vognene er helt annerledes nå. Da hadde jeg en ga,mmel simo 70 talls bagvogn det første året. kjøpte sportsvogn ved 9 måneders alder brukt. hadde trille fra før. Nå er jeg liksom helt blanko på hvilken som er gode i bruk, vet jo hva jeg viil ha av en vogn, menm ikke hvordan vognene fungerer i bruk idag. Har en sånn gammel stoldel til å sette under madrassen sånn at babyen kan sitte i bagvognen ellers går det fint å ordne med puter.
LegallyBlond Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Hvorfor kjøper du ikke bare en bagvogn nå først?? Da får du jo mye større bag en de aller fleste duovogner. De duovognene med stor bag er jo så tunge og uhåndterlige i lengden, greit å heller kunne kjøpe seg en liten og lett sportsvogn når den tid kommer. Angrer skikkelig på at jeg ikke bare kjøpte bagvogn. Om man kjøper en på tilbud og selger til halv pris så bruker man ikke så mye penger på det. HAr nå en kombivogn som jeg var dritlei etter 10 mnd så satte den på loftet og kjøpte en trehjuling (som nå er solgt til fordel for en helt enkel trille). Så nå står vognen der og er like hel og fin, og jeg føler at jeg må være økonomisk nok til bruke den på nestemann også selv om jeg egentlig ønsker meg en skikkelig stor og god bagvogn.... Men om du er fast bestemt på duovogn så hører jeg bare skryt om emmaljunga duo edge. Den skal ha stor og god babybag.
mammmamia ** Skrevet 27. januar 2007 #12 Skrevet 27. januar 2007 TFK og Bugaboo er blant de største duobagene på markedet. Da får du i tillegg en lett og stødig vogn som kan brukes over alt... Eller du kan velge å gå for en ren bagvogn i begynnelsen og så heller kjøpe en sportstrille etterhvert..!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #13 Skrevet 27. januar 2007 bagene ned på emmaljunga smart, duo edge og classics duo er store
Ma-i Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2007 Poenget er at jeg skal bruke vognen mye. Har ikke bil, og reiser en del. Bruker mye tog og buss. Skal på camping, er avhengig av en vogn som har høyde under, blir brukt på mark og grusvei, + en del snø til vinteren. Er viktig at den er tett i sportsdelen også, at det ikke blåser inn på sidene i liggestilling at den tåler vind og vær. Vet at dette blir masete, men jeg er ikke istand til å løpe eller gå rundt i mange butikker, er knapt isand til å gå med krykker, så når jeg skal ut å se vil jeg helst vite litt først. Også sånn at jeg kan velge å dra et sted som har alle de variantene jeg vil se på. Kan ikke ha 3-hjul på vogna, da det blitr for tungt ut og inn av buss og tog med en baby på 9-10 mnd i vogna. + at det ikke er så lett på grusveier, utmark og i snø. Har sett etter bagvogner, men finner ingen steder der de har. Har ikke sett en eneste reklame for det, og det er vel ikke alle merker som har det? DEt er snakk om en vogn som kan brukes ute i 10-12 timer uansett vær, både for bag og sportsdel. Ser at mange av de mest populære vognene er mest byvogner eller til kortere turer , det ser ihvertfall sånn ut på bilder.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Simo har iallefall bagvogner, alle butikker som selger simo skal kunne få tak i bagvogn også. Brio har hatt, om de har nå vet jeg ikke. Men til ditt bruk så hadde jeg sett på emmaljunga city cross. Det er en forholdsvis liten og lett duovogn. Eller gått for en simo duo eller emmaljunga duo edge.De er vel litt romsligere, men en del tyngre. kan se på www.emmaljunga.no og simo på www.engbaby.com/no - eller www.simo.no. Der kan du også finne forhandler og sammenlikne målene/vekt. KAnskje du finner en butikk som har begge vognene, så slipper du å gå på flere butikker.
Nuffa Skrevet 28. januar 2007 #16 Skrevet 28. januar 2007 Jeg hadde det som deg. Hadde ikke bil, og brukte mye trikk og buss. Det er faktisk mye enklere med trehjuling (hadde one tree hill/urban jungle) enn firehjuling. Dessuten er det fantasisk på alt underlag! Har trillet på strand, i fjellet, på svaberg, i skog, på snø, på grus og i søle. Men... bagen er liten, kan kun brukes det første halvåret, og sittedelen kan ikke snus.
fråsk Skrevet 28. januar 2007 #17 Skrevet 28. januar 2007 Jeg gjentar meg selv her det vet jeg- og ser andre svarer det samme som meg: Emmaljunga city cross. Stor men liten, høy men ikke for høy, lun og god, god plass i sportsdelen og en stor nok bag! Dersom man må bytte over etter ca.6 mnd så er dette så greit siden sportsdelen er så lun og fin. Siden du tar buss og slikt og mye på tur så skjønner jeg ikke annet enn at denne er helt perfekt...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 Ma-i, tror du ikke har alle fakta på bordet når du sier at baggen til easywalker er for liten. Den er faktisk veldig stor, på størrelse med simo sine. Forhjulet kan låses, dermed er det ikke så vanskelig å få inn og ut av transport.
myggen Skrevet 28. januar 2007 #19 Skrevet 28. januar 2007 Har Simo duo, og er kjempefornøyd med den. Har en stor bag som er lett å ta av/på, et solid understell med lufthjul og en stor "handlekorg", vendbart handtak, og det er en plate i bagen som du kan sette opp slik at barnet kan sitte. Sportsdelen kan en legge i full liggestilling, den har gode kanter på sidene, og det er med et "stormtrekk" som gjør sportdelen nesten like lun som bagen. Denne vognen er verdt sin pris i gull!!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #20 Skrevet 28. januar 2007 Helt enig med myggen her. Angrer bare på at jeg ikke kjøpte den før..
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #21 Skrevet 2. februar 2007 Simo Duo eller Simo bagvogn. Simo bagvogn selges ikke lenger, men du får kjøpt dem rimelige og pent brukte på www.finn.no. Simo er dessuten vind-og vanntett, ingen andre er helt vanntette. God fjæring, stor kurv under og lett å klikke på bagen.
katmyr Skrevet 2. februar 2007 #22 Skrevet 2. februar 2007 Anbefaler Basson roma duo-vogn!!!! Har den selv og er så strålende fornøyd som det går an og bli! Har større bag-del enn de fleste andre vogner! Den ble og kåret til best i test i 2005
katmyr Skrevet 2. februar 2007 #23 Skrevet 2. februar 2007 Bruker vognen stort sett sånn som du selv beskriver! Er ute og går i all slags vær hver dag i alt fra 4-7 timer på både asfalt, grus, slaps osv. Tar mye buss (har ikke lappen eller bil) og det går veldig greit med vognen der. Har nå brukt vognen i snart ni mnd, og har ikke hatt noen problemer, og den ser fortsatt ut som ny! Den er og veldig lett å trille (mange eg skenner som har simo, emmaljunga, quinny o.l. kommenterer dette hver gang de prøver den) Og det beste er jo at den er mye rimeligere enn de som eg nå nevnte. JA, forresten...får vel skrive at det er Basson roma duo-vognen eg snakker om (skrev ett innlegg lenger oppe og)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå