komplett familie Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Har en gutt som de siste to ukene har begynt å våkne på natta. Han har før det sovet fra 7-10 timer i strekk. Det begynte da han var forkjølet. Jeg har kanskje vært litt dum, for jeg har tatt han opp og lagt han til puppen. Er ikke mye han har spist, så det er nok mest kosen er jeg redd. Har sett mange tips her inne om nattevåk, men alle sier; putt i smokken. Min gutt tar ikke smokk! Hva gjør jeg? skal jeg kutte ut å legge han til puppen? Ikke ta han opp? prøvde det en gang, men begynte å gråte mer. Må vel kanskje være mer tålmodig? Uff, trenger noen arme råd her =) Gi råd er dere snill =)
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Hvor gammel er gutten din da? Her er det heller ingen smokkunge, men hun tar tommelen. Nattesøvn..hva er det igjen? *tenke tilbake 7 mnd så kanskje jeg sov litt på natt* Hehe, her er hun våken og spiser, men nå har jeg sluttet å tilby puppen. Bare stryker henne på hånda og er hun riktig sinna tar jeg henne opp litt og da putter hun tommelen i munnen og sovner fort.. Sånn er det her hos oss hvertfall.. Lykke til=)
komplett familie Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2007 han er 4 1/2 mnd.... han tar heller ikke tommelen, noen ganger pekefingeren, men da tygger han på den!!! skal prøve i natt jeg og ikke tilby puppen. Er enklere når mannen ikke skal på jobb - har ikke så dårlig samvittighet for skriking da (hihi) takk for tips.
smula71 Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg pleier å ta han opp og bysse litt for så å legge han til bake i senga og pakke dyna godt rundt han. Pleier å roe seg da. Hvis ikke tar jeg han opp igjen bysser og legger han ned igjen. Det har til og med hendt at jeg går en tur opp i stua og ned igjen, når jeg da legger han i senga pleier han å finne roen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 har ikke så mange råd til deg egentlig men vil bare si at det er enda håp for smokken...min lille rundet akkurat 4mnd og i forrige uke tok hun smokken. Hun har nektet HELE tiden, ikke sjans at hun har tatt den før. bare spyttet ut og tygget på den. men plutselig satt den. Hun har vært et mareritt å legge både på dagen og kvelden. ofte bysses og ammes i søvn, men nå kan hun bare legges og putte smokken i munnen så sover hun...fantastisk....ikke gi opp den i hvertfall...
komplett familie Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2007 tar du han opp med en gang eller prøver du å si god natt og stryke han litt på hånd/kinn/e.l? Skal jobbe med dette i helgen kjenner jeg.... er lei av å være oppe, siden han før har sovet hele natten. takk for tips
smula71 Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 I førsten prøvde å bare stryke han på kinnet, men det var ikke nok. Etterhvert holdt det å legge han tilrette i senga (ikke ta han opp) og så dytte dyna godt rundt han. Nå har han sovet natta igjenom (kaller det igjenom selvom han våkner kl 5) to netter på rad.
komplett familie Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2007 høres deilig ut.... 5 er vel fortsatt natta, men helt akseptabelt når det er første oppvåkning =) takk for alle tips - og jeg skal ikke gi opp smokken!!! ha en god helg alle sammen
monztah Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Hadde det sånn med snuppa mi også, la henne til brystet da hun var forkjøla og våknet ofte på natten. Ville jo roe henne, og så virket det som om det tette i nesen ble bedre da hun drakk (hun tok da hverken flaske eller smokk). Fikk det samme problemet som du har, at hun liksom ble vant til å bli tatt opp og få pupp/kos/sovne ved puppen igjen. (Hadde avvent henne fra pupp på natten før forkjølelsen.) Man er jo litt menneskelig smokk da de ikke tar vanlig smokk ;-). Hun syntes sikkert det var kjempekos, så det ble en del protester og skriking da hun ikke ble lagt til puppen lenger. Jeg tok henne opp da hun skrek for voldsomt, men la henne straks til igjen, med kosedyret hennes i armene hennes. Etter noen netter ble det bedre, og så våknet hun ikke like ofte lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå