Gå til innhold

Denne var grei og passende(iallefall i vårt hus)


Gjest

Anbefalte innlegg

 

Babykåseri

 

 

Babyen gråter, jeg vasker flasker, og babyen vil ha trøst. Jeg har lest at Mozart er fint for den språklige utviklingen.

 

Babyen får tran og medisin mot trøske fire ganger per dag. Smokker skal kokes en gang i døgnet har helsesøster sagt. Det skal handles inn melk for babyen og mat til meg. Jeg leser i et babyblad om sunn mat for nybakte mødre. Pent oppskåret friske grønnsaker og kokt fisk, og putter mine to grillpølser fra Rimi inn i micro`n på to minutter hurtig oppvarming.

 

Babyen skal bades, ha rene klær og skiftes bleie på. Jeg skal også ha tid til å stelle meg selv. Mens håret blir gredd, vil babyen ha oppmerksomhet og prates med. Dikt og regler er fint for babyen har jeg lest, eller aller helst sang med mors falske stemme. Men når er diktlesing best? Klokken syv om morgenen på stellebordet kanskje.

 

Trim er nødvendig for kroppen etter fødselen og babyen skal også ha sin daglige trim for nakkemusklene. Det er viktig med gode rutiner og at trilleturer skjer på faste tider, skriver en lege.

 

Prøv å sove når babyen sover, står det i boka om søvn og helse. Når skal man vaske, brette sammen tøy, tømme bleiebøtte, betale regninger og lese mer om babyen? – og massere med kjærlige hender mens man pludrer med lys stemme.

 

Man skal ikke være stresset for babyen merker når stemningen er hektisk. Kanskje leger og professorer som skriver om alt man bør unngå og gjøre riktig, samtidig som man skal stole på egen intuisjon, kan gi meg en ny klokke som går fra ett til femten…

 

Hilsen nybakt mor.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe.. Ja og sånn går dagene!

Kjenner meg godt igjen, men-- vi er kjempegode mødre så lenge vi elsker ungen vår! Så driter vi i resten. Nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jada! Om jeg får de tre timene ekstra skal jeg sove de bort - om ikke jeg skal ta en dusj eller male en foring eller sette på en vaskemaskin eller sparkle enda flere spikerhull - eller var det å kvistlakkere?

Neida, bruker de her i sofaen jeg, med laptopen i fanget;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...