Gå til innhold

blir ikke klok..kan noen hjelpe meg???

Anbefalte innlegg

etter mange samtaler med nav. ang fødselspenger og engangstønad så finner jeg ikke ut av hva jeg har krav på. d siste hun ene sa til mewg var : tar utgangspunkt i de 3-6 siste mnd før du går ut i permisjon..men hallo er d ikke 6 av de 10 siste da...

jeg er student, vært d nå i 3 år. heltid. derfor ikke kunnet jobbe noe fast( eller hadde 19% stilliig i fjor) men har vært vikar på tilkalling. så i fjor tjente jeg rundt 100 000 men hittils i år har jeg jo ikke tjent mer enn en 4000 kr max..men har regna sånn. Om jg går ut i permisjon i juni 07 så er sept-februar 6 av de 10 siste mnd før jeg går ut i permisjon...og disse mnd har jeg tjent variabelt så

men er ikke blitt noie klokere..for alle sier så forskjellig. sånn som hun siste mente jeg skulle se på de siste ukene, mnd før jeg går ut i permisjon...men da kan jeg ikke jobbe pga er i praksis i studie situasjonen min..:(hun anbefalte meg å søke p engagnstønad..

noen som er eksperter..og kan veilede meg litt..føler meg helt grønn

mamma_maria+ passasjer

mamma_maria+ passasjer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7954728-blir-ikke-klokkan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun om du har vært arbeidsledig de regner fra de 6 BESTE mnd av de 10 siste før fødsel.

Ellers ser de på siste lønning eller du kan få ett gjennomsnitt av de 3-6 siste mnd før fødsel om det er over 25% forskll på utbetalingene.

Om du ikke komer til å jobbe noe serlig fra nå og frem til fødsel blir det nok engangsstønaden.

henger ikke helt med på det du skriver men:

Du må ha vært i arbeid i 6 av de 10 siste månedene FØR permisjonsstart for å ha rett på Permisjonspenger.

Har du det er det i utgangspunktet de 4 ukene før permisjon som blri brukt som grunnlag for hva du får i permisjonspenger

Viser det seg at dette avviker vesentlig eller du har veldig variabel inntekt kan de ta ett snitt av for eksempel 3- 6 måneder for å gi deg en mer rettferdig utbetaling

Viser det seg at dette blir lavere en engangsstønad så er det best åvelge den.

Du bør få NAV til å ta seg tid til å hjelpe deg med beregning og ikke bare svare sånn generelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...