nr 3 i august Skrevet 26. januar 2007 #1 Del Skrevet 26. januar 2007 Heisann, første gangen min her. Vi har vært hos legen og fått bekreftet det vi selvfølgelig allerede visste. Nå er nummer 3 på vei. Ikke akkurat planlagt, vi ønsket oss 3, men ikke sånn med en gang. Vi levde 4 glade år uten prevensjon før vi fikk til nummer 1 og 4 år til før 2-eren kom. 14 dagers ubetenksomhet resulterte altså i nummer 3... Sånn kan det gå. Jeg begynner å jobbe i neste uke, etter ett års fødselspermisjon, og jeg regner med at sjefen får sjokk når jeg forteller det glade budskap... Det hele er egentlig litt flaut, men det er vel best å fortelle det med en gang så vi ikke får en Yssen-Valla situasjon :-) Det er tross alt bare 6 måneder til jeg må ha vikar igjen... Håper å finne noen å dele erfaringer med her. Noen med en på 5 og en på 1 og en i magen? Eller kanskje primært noen som har hatt det, og kan berolige meg med at dette går helt fint. Smulen er veldig velkommen, men jeg går rundt med blandede følelser akkurat nå. Vi har hatt store problemer med søskensjalusi, så storesøster får vel sjokk når hun får høre at nok en konkurrent er på vei. Eller kanskje hun får nok med skolestart til høsten? Og hvordan vil lillemann reagere når det plutselig dukker opp en til? Skal vi kjøpe nytt hus? Skal vi flytte nærmere besteforeldrene nå når vi blir 5 (de næmeste er 70 mil unna pr d.d)? Hva med min såkalte karriere? Når skal jeg ta videreutdanningen min? Hvordan blir det hvis pappa blir forfremmet og må reise oftere utenlands? Hvordan vil den stakkars kroppen min reagere- jeg er rimelig sjaber nå? Når skal jeg slutte å amme to-ern? Og MÅ jeg gå til anskaffelse av tvillingvogn, eller klarer jeg meg med den gamle vogna og en eller annen form for bæreanordning (bæremeis til storebror? babybjørn? sjal? kengurupose på magen?), for storebror skal jo fortsatt gå i barnehage, i alle fall deler av dagen. Det var meg og mitt akkurat nå. Håper noen vil svare! (Det er vel det med tvillingvogna som opptar meg mest for tida, uvisst hvorfor :-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7954675-nummer-3/
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #2 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei! Jeg har også nr 3 i magen og mine barn er nå blitt 2 og 3 år. Nestemann kommer til verden om 5 mnd. Gleder meg. Jeg brukte tvillingvogn når jeg hadde to små barn, det er faktisk først nå at eldstemann går eller står på ståbrett når jeg triller tur. Han på 2 år sitter i enkelvognen nå. Kjempekjekt med tvlilingvogn synes nå jeg. Nå gleder jeg meg til å kunne bruke bagvognen som jeg brukte til førstemann!! Regner med at han som blir 2,5 år til søsteren/broren blir født kan ta over ståbrettet da. Men , det er hektisk med to så tett barn, dagene flydde av gårde når jeg hadde en på 1 år og en baby. ikke myr til dødtid da. Men ta vare på den tiden for den går så fort. Nå leker de seg så bra sammen og tar vare på hverandre. Men det var vell ikke dette du lurte på, men du er ikke alene om å få tre barn ganske tett. Nyt tiden ta ting som de kommer. Jeg kan også si at mine foreldre bor langt unna oss.12 timer bilkjøring så der er vi ikke ofte.Maks en gang i året, har sagt til dem at de kan komme til oss for det er slitsomt å kjøre så¨langt med to små og snart tre små i bilen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7954675-nummer-3/#findComment-7957559
tripptrapp3sko Skrevet 28. januar 2007 #3 Del Skrevet 28. januar 2007 du har manger tanker,som en fremmed ikke kan svare på. Har to små på 2 og 4 år,og venter nr 3 i disse dager.Vil bare si at søskenvogn har vært tingen for oss.Brukt den på turer og til og fra barnehage.Greit for eldstemann å ha muligheten til å sette seg og hvile litt. Har ikke hatt søskensjalusi her i huset,men tror det har mer med personlighet enn aldersforskjell.Er spent på hvordan 2 åringen vil reagere på en lillebror/søster.Han er nemlig ikke like "omsorgsfull" som den elsdtemann var . Jeg også føler at jeg henger litt etter karrieremessig,ettersom jeg stor sett har vært gravid eller i fødselsperm siste årene.Men vår tid kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7954675-nummer-3/#findComment-7981178
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå