Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt av mange at A-creme skal være en så god krem. Så leser jeg ett innlegg her inne om at den kremen kan inneholde parabener. I går spurte jeg på apoteket om dette stemte. Da fikk jeg et fornærmet svar tilbake. Ja, den inneholder parabener, og det gjør de fleste andre kremer også. De harskner ellers raskt.

Jeg vil heller kjøpe oftere ny krem enn å forstyrre forplantningsevnen til guttungen.

På grønn Hverdag sin hjemmeside har de testet stelleprodukter:

http://www.gronnhverdag.no/tema.php?tema_id=1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A-Creme har vært på markedet i over 54 år uten at det har vært dokumentert noen allergiske reaksjoner på kremen.

Det er to stoffer i denne kremen som folk diskuterer. Disse er metyparaben og peanøttolje.

Metylparaben er det mest vanlige konserveringsmiddelet brukt i matproduksjon. Spiser du en fiskeboller eller noen oster, så får du i deg mye større doser av dette parabenet enn om du smører hele kroppen med a-creme.

Når det gjelder parabener må man skille mellom vannløslige og fettløslige parabener. Vannløslige parabener, slik som metylparaben, er ikke bioakkumulerbare, dvs de samles ikke i kroppen.

Professor Jan Alexander i Nasjonalt folkehelseinstitutt sier at lovlig bruk av metylparaben i kosmetiske produkter er trygt og vil ikke gi hormonforstyrrelser. (2006)

De parabene man snakker om som er farlige er de fettløslige, og de finnes ikke i det hele tatt i a-creme.

Når det gjelder peanøttoljen i a-creme, så brukes det kun RENSET peanøttolje i denne kremen. Det betyr at proteinet i peanøttoljen er fjernet. Allergenet som noen folk reagerer på ligger i nettopp proteinet.

Altså, a-creme er ufarlig å bruke på spedbarn, voksne og gamle.

Konklusjon:

A-Creme har vært brukt i over 54 år uten dokumenterte negative virkninger. Man kan trygt smøre sine spedbarn med a-creme.

Kopiert fra tidligere a-creme debatt.

Skrevet

hvis du vil ha et bra produkt uten mye dritt så sjekk ut ceridal lipogel og cerdidal lipolotion på apoteket. De er kjempebra, består av kun tre stoffer - inneholder ikke vann, ikke farge, ikke konserveringsmidler eller parfyme. ;-)

Skrevet

Oh my god...sjekk ut fakta før du slenger ut sånt piss...

Skrevet

Til Anonym over her:

Tusen takk for utfyllende god informasjon. Dette satte jeg veldig pris på!! =)

Nå føler jeg meg trygg på valget jeg tar.

Stor klem akviv fra A-creme bruker

Skrevet

Det er gjort masse forskning på A-Creme...den holder mål det er fult opp med legerapporter og studier som bekrefter dette...noe står på www.a-creme.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...