Gå til innhold

Noen som har vært på ultralyd i uke 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har vært på ultralyd i uke 15? Jeg har nemlig fått innkallelse til den ordinære ultralyden i uke 15...synes det var litt tidlig jeg. Ikke det at jeg ikke vil ha timen, men lurer litt på hva man kan se av barnet da? hvor bra utviklet er det og kan man se kjønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo.. det var litt i tidligste laget ja... bør jo helst være mellom 17 og 20 uker for å ta nøyaktige mål... i forhold til ¨å regne ut terminen..

Hvertfall det jeg har hørt..

Var selv på ul i uke 14... kunne ikke se hele babyen på en gang for den hadde da blitt ganske stor... men vi så deler og det veldig klart..

Tok innvendig ul og utvendig og så helt klart best på den innvendige ul..

De kunne ikke se kjønnet da han eller hun lå med rompa til..

Hvis den ligger bra til og bildet er tydelig kan man se kjønn i uke 15.

Skal selv på ny ul i uke 19 om to uker og gleder meg masse...

Lykke til

Skrevet

Hei! Jeg var på ultralyd ved fullgåtte 15 uker, i min 16.uke. Vi så babyen kjempefint, - hjerte med fire kammer, hjerneventriklene, ryggraden, ribbeinene, nesen, hodeformen, fingre og tær. Svigersøsteren min sa at de ikke så noe mere da de fikk se sin lille da han var 19 uker. Legen som tok ultralyden sa at kjønnet vises best tidlig, slik at det er lettest å se kjønn i ukene før den ordinære kontrollen ved 17.-19.uke, dette pga at fosteret utvikles og det dannes mer subkutant fett (under huden). Men den lille ville ikke røpe sitt kjønn, så vi lever fortsatt i spenning og får kanskje vite det ved den ordinære kontrollen i 20.uke:-)

Skrevet

Uke 15 var vel litt tidlig ja...var i går, i uke 14(er i uke 15 i morgen..) og da kunne hun ikke se så mye...Vi så hele barnet da, men hun hadde problemer m å foreta målinger for h*n var så urolig...d var visst vanlig at de var så tidlig sa hun...jeg skal komme tilbake til ny ul 5.mars for skikkelig organgjennomgang++ for d var ikke mulighet for å kontrollere alt de skulle kontrollere så tidlig...hun hadde en anelse om kjønn, men ville ikke si noe sikkert for d var vanskelig å se så tidlig...Men du får vel ny time hvis de ser på ul at d er litt tidlig...d fkk hvertfall jeg...er egentlig glad for å få gå to ganger :)

Skrevet

Vi var i uke 15. Jordmoren sa det var spesielt Downs Syndrom som lett kan sees i denne uken, og hun målte nakkefolden for å se om det var mye veske der. Dette gjør de ikke på den UL de fleste er igjennom i uke 18/19, så du har en fordel der...iallefall syntes vi det var greit å få sjekket det. Ellers er det også mulig å fastslå kjønn såpass tidlig. Men hjertekammer osv er det visstnok bedre å få sjekket senere, fordi det er lettere å se når organene har vokst litt mere...

Skrevet

Hei.

Vet du, jeg er til kontroll annenhver uke p.g.a. diabetes, men jeg foretrekker bildene vi fikk av vår lille ved uke 15 fremfor de vi får nå (uke 26), kanskje fordi vi kan se hele barnet på bildene fra uke 15.

Hvis barnet ligger bra til kan de se kjønn ved uke 15, men det kan være vanskalig da noen 'mannfolk' holder kjønnet skjult litt lenger. Min fødselslege mener at vi venter ei jente, men at ho ikke tørr love noe ennå, og jeg har prøvd å få vite kjønn siden uke 15!

Skrevet

tror det kommer litt an på hvor du tar ultralyden også.. stor forskjell på utstyret de bruker.. jeg har vært på ul ved st.olav i trondheim i uke 13, 14 og 15 og alle gangene fikk de ordentlige mål og gode bilder.... fikk ikke vite kjønn da, men det så de heller ikke etter.. tenke å spørre nå neste gang i uke 16 ;) *håpe*håpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...