Gå til innhold

barnehageplass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har termin om 8 dager og har begynt å tenkt litt framover i tid og hva som skjer med småen når permisjonen er over i mars neste år.hva gjørman med barnehageplass?? jeg bor i trondheim og her skal det være full bhgdekning,men jeg tviler sterkt på at det er ledig plass midt i året for en liten 1 åringog jeg har iallefall ikke lyst til måtte betale barnehageplass fra august av bare sfor at han skal begynne å bruke den først i mars!!!

er det flere som har tanker om slike ting?hva skal dere gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å bruke dagmamma det frem til barnehagestart etter fylt 1 år, kanskje jeg beholder samme dagmammaen ett år til slik at ungen ikke er hos en person i 4 mnd for så å bytte. Kanskje bedre for ungen å bytte etter 1 år og 4 mnd. Kommer litt ann på om kontantstøtten fremdeles er der!

Skrevet

hvor finner man dagmammaer da? må man bare kjenne noen? er redd for at det ikke er så mange igjen av de pga 100% bhgdekningen...

Skrevet

Du kan annonsere etter, snakke med andre mødre for å høre om de vet om noen, kanskje snakke med helsestasjonen.

Om du annonserer etter så er du jo ikke nødt til å ta første og beste....

Skrevet

Det du gjør er at du søker barnehageplass der du ønsker innen 1 sept i år... Da søker du fra 1 januar 2008... så får du plass da.. hvis du er heldig da..:) Så søker du om permisjon på plassen fram til du skal begynne å jobbe... Her jeg bor så er det også full barnehagedekning og da har man lov å søke om permisjon... kjenner mange som har gjort det.... skal selv gjøre det til neste år...

Skrevet

tusen takk!!

det var et godt råd!jeg trodde nemlig at man måtte søke nå fra 1.mars,så jeg begynte å stresse litt!da skal jeg gjøre det,takk igjen!!

Skrevet

Bare hyggelig:) Det er to opptak i året... 1 mars og 1 sept... Så du har enda god tid...

Lykke til da:).

Skrevet

Det er ikke sånn at like mange får plass i januar som i august, hvertfall ikke her (Romerike) Januar-opptaket er et suppleringsopptak, som oftest er det de som søker overflytting mellom barnehager som får det da. Så jeg ville hvert fall ikke satset på det.

Skrevet

Jeg tror det er forskjellig fra kommune til kommune... Får her hos oss så er det to opptak i året... men ta og ring kommunen din og sjekk..

Skrevet

Hei Cec26

Er du sikker på at det er 2 opptak pr år og at det er 1 mars og 1 sept.

Jeg spør for jeg er usikker, men jeg vet enkelte kommuner har andre datoer.

Hvilke kommune gjelder dette for?

Camilla

Skrevet

Hei:) Ja hos oss så er det to opptak, hurum kommune er dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...