Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg lurte på hvordan livmorhalsen modner seg? Modner den fra tuppen og innover, slik at tuppen blir myk først, og så innover mot livmoren, eller modnes hele "halsen" jevnt på en gang? Det er kanskje et rart spørsmål, men jeg tenker i forhold til slimproppen, hvordan den "slipper". Hos meg forrige gang kom den puljevis over flere dager, er det fordi tuppen har modnet seg først, slik at "utvidelsen" går oppover og den slipper bare litt av gangen, eller er det tilfeldig om hele eller bare litt kommer av gangen? (Slimproppen altså) Er det noen som vet om noen internettsider der det står godt utfyllende om modning, slimproppen og fødsel og slikt? Selv om dere ikke vet svaret sikkert, blir jeg veldig glad for synsing også!
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 I følge det jeg lærte på skolen i fjor (går på sykepleien) modnes livmorhalsen innenfra og ut slik at tuppen blir myk sist og da vil jo trolig slimproppen skli ned og tilslutt komme når hele halsen er moden den kan komme stykkevis men jeg er ikke sikker på hva det er som skjer da.Kanskje bare deler av proppen løsner?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Men ei venninne av meg var på overtidskontroll, og da fikk hun beskjed om at tuppen var myk, men resten hardt og umodent? Kanskje hun bare hadde misforstått hva JM sa? Eller vil alltid den ytterste tuppen være myk, og resten hardt før det modnes? Så da blir liksom mormunnen kortere og kortere, fordi den blir en del av livmoren, altså? Har jeg forstått det riktig da? Hva man skal lure på
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Ja i følge det vi lærte av gynekologer og jordmødre på sykepleien så blir mormunnen nesten som endel av livmoren. Mormunnen blir rund når hodet står dypt nede så begynner den å åpne seg. Det er jo ikke sikkert at alle modnes helt likt, det jo så mye annet som er ulikt i et svangerskap og en del jordmødre og leger forklarer veldig dårlig slik at en ikke forstår noe særlig av det som ble sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå