Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Heisann Jeg ble i går oppringt av en selger som gratulerte meg med baby og lurte på om jeg ville melde meg inn i bokklubb. Noen andre som har opplevd dette? Jeg lurer veldig på hvor de får slik informasjon fra? Jeg spurte han, og han sa at det var noen som inhentet sånn informasjon. Jeg kan ikke forså hvem det skal være for alle helsepersonell har jo taushetsplikt. Hva syns dere om dette? Lone
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 De blir jo registrert i folkeregisteret,så kan jo være derfor. Jeg har også blitt oppringt av selger,samme som deg. Er vel derfra de får opplysningene sine tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Da jeg fødte vår sønn ble det lagt ut en annonse i lokalavisen. Her ble det lagt til feil fødedato (tryllfeil). Noen uker senere ringte en bokklubb og gratulerte med babyen vi fikk i februar. Jeg fødte i mars så jeg visste godt hvor de hadde hentet infoen sin ifra. Nå to år etter får jeg fremdeles reklame i posten med feil fødselsdato. Jeg sender alt i retur.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jepp, jeg ble oppringt rett etter jeg hadde født. Det var bokklubben. De spurte om jeg ville bli medlem, jeg sa klart og tydelig NEI TAKK!. Men nå har jeg fått medlemsblad i posten.. så de meldte meg tydeligvis inn likevel. Så nå må jeg jo drive å avbestille bøker. Har sendt mail til de om at de skal slette meg som medlem.. gjør de ikke det kommer jeg nok til å bli rimelig sinna ja...
Videlivi Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Jeg fikk endel oppringinger jeg og, men tror de fikk "meg" fra "foreldre og barn" siden jeg abonnerer på det. De har et samarbeid med De Norske Bokklubbene. Og alle de gratis-pakkene man får eller har fått, selger informasjon videre til bokklubber og andre barne-selskaper. ( pakken fra apoteket, libro osv. ) Hvis dere får noe med en regning dere har takket nei til, er det bare å be om å få se skriftlig bevis på ditt samtykke før man sender tilbake/ betaler. Har de ikke det, men vil ha tilbake produktet, får de jo sende deg en returkonvolutt, sån at du slipper å betale for returen =)
Bonusmamma13 Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Har skjedd flere ganger. Diverse bokklubber, foreldre og barn og bam. De to siste har for øvrig ringt flere ganger selv om jeg allerede har abonnement på begge bladene..
mai mammaen til to Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 jeg har registrert meg mot telefonsalg..har derfor ikke mottat noen tlf etter hun ble født! abonerer selv på foreldre og barn..har fått alle gratispakkene jeg har funnet...
pikabuu Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 heia du som fikk medlemsblad i posten fordet om du sa nei. Har åsså fått medlemsblad fra en barnebokklubb uten at æ har meldt mæ inn i nåkka som helst. Men da æ så nærmere etter så står det at æ e prøvemedlem. det ville si at æ får bladet i posten ei stund, men træng ikke avbestille nåkka (må bestille d sjøl om æ ville ha den boka) åsså fikk æ seinere spørsmål om æ vil melde han inn. Sto med ganske små skrift på bak sia av bladet =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå