Gå til innhold

Hva slags vitaminer tar dere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tar folat, multivitaminer og tran (de dagene jeg ikke er kvalm fra før). Men man trenger ikke multivitaminer og tran dersom man har et sunt og allsidig kosthold med alle næringsstoffene. Jeg spiser lite fisk, derfor tar jeg tran og ekstra vitaminer for å være på den sikre siden! De vitaminene kroppen ikke tar opp fordi den har fått nok, skiller den ut igjen så farlig er det uansett ikke:)

jeg tar gravid vitaminer og omega3kapsler. Kapsler er like bra som flytende.

Holde seg til det som er anbefalt. Vitaminer tilrettelagt for gravide og omega3 er det beste sier legen min.

Pass på dere som tar folat og multivitaminer, at det ikke er folat i multivitaminene deres for bruker dere andre tilskudd av folat kan det være fare for å skjule påvisning av b12mangel. Tror ikke dette er farlig på noe som helst måte det er vel helst bare det at det kludrer til "vitaminbalansen" i kroppen.

Man skal uansett ikke hive i seg det som er av vitaminer for det er ikke alt kroppen skiller ut selv. Det beste er uansett et sunt, næringsrikt og variert kosthold pluss tilskudd av folat.

Jeg tar kun Folsyre, men lurer litt på om jeg skal begynne med omega 3. Kroppen trenger sikkert litt ekstra vitaminer når det ikke er lenge siden jeg har fått tvillinger og nå er gravid igjen. Skal til jordmor den 6 feb. så da skal jeg høre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...