Lykkelig løvinne Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Er nå 15+3 uker på vei. Er skrekkelig sliten for tiden, vet det er helt normalt det også..... MEN slitenheten har gått over til "handlingslammelse", synes det er fryktelig:-( Ingen ting blir gjort og ingen hyggelige sammenkomster..orker rett og slett ingen ting... Noen som kan komme med et lite råd..please..... PS! er til vanlig energi-bombe Tusen takk og ha ei knakende god helg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Kjenner eg igjen. Skulle gjort så mye, men sitter i sofaen med en stor pose Opera Mints og leser bim-innlegg om og om og om og om igjen.....................frustrerende................Trenger råd, jeg er stuck.
Jeenie Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 har hatt det sånn lenge jeg... men i går fikk jeg igjen "ånden" og sorterte ut og kastet slitte klær og klær jeg ALDRI kommer til å få på meg igjen... rydda og vaska hele kjøkkenet og vasket klær.... tror det er bare å vente til det går over... men frisk luft hjelper jo alltid litt da...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Ja, er jo ikke så morsomt. Men man får trøste seg med at det er jo ikke noe som varer evig. La deg selv få lov til å slappe av og sløve, og ikke ha ork til noe. Energien kommer tilbake med tiden :-)
gravidapida Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 hei der, vet ikke om jeg har noen gode råd men var innom bokhandlen for litt siden og så en bok som het "det var lurt" og en som het "permisjonstiden- nye muligheter" (eller noe sånt). I den første er det visst masse tips skrevet av en som savnet en lignede bok da hun var gravid og etter fødsel. Og i den andre er det tips til hvordan man kan bruke det året man er hjemme på. Kanskje det er noe lurt der? ellers er jeg veldig glad i å lese og kan anbefale en festlig, merkelig, tragi-komisk roman som heter "tåpenes sammensvergelse" av John k. toole. eller så er det mange kino-premierer i dag, det er jo deilig å bare synke ned og ikke gjøre annet enn å la seg underholde... jaja, vet ikke om det hjalp. er litt slækk om dagen selv men da jeg var hos jordmor på mandag og fikk høre hjertelyden så tok jeg lyden opp på mobilen, og da kan jeg høre hjertet hans/hennes når jeg vil. Det er faktisk noe å få energi av. Så gjør det neste gang dere får høre hjertelyden! Ha det godt... (kjedelig på jobb også..)
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Jeg også er sløv!! Har vært sånn i hvertfall to-tre mnd nå!! Mangler fullstendig tiltakslyst, og det er fælt!! Føler meg som en gris som ligger og velter meg hele dagen på sofaen. Heldigvis begynner arb.lysten så smått å komme tilbake, men det er lenge mellom hver gang, og dere kan tro det ikke varer lenge av gangen...! Trøster meg med at det er vinter og mørketid, og at jeg blir mer energisk når det blir lysere og bedre vær (her kover det rundt veggene i dag!!). Nei, tror ikke jeg har andre råd enn å ta tiden til hjelp, lite trøst, men... Vi ser iallefall at vi er flere i samme båt! )) GOD HELG!!
Lykkelig løvinne Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2007 Tusen takk for flotte svar!!!!!!!!!!!! Det er helt klart at vi er mange "slappe". Kos dere i helgen!!!!!!!!!!!!!!
LRMG Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Hei, Mitt beste tips er å få ut fingern og finne på litt ting. Jeg var også sinnsykt sløv, ukonsentrert og tiltaksløs fra uke 5-10. Fikk ikke gjort noenting og orket ikke noe. Mye av det er jo naturlig i den perioden, men man blir sløvere av å være sløv også! I uke 10 måtte jeg reise til USA med jobb. Plutselig kom det mer energi og fokus. Jeg kunne liksom ikke gå rundt og være fulltidsgravid i min egen boble. Og det føles egentlig ganske bra å bli tvunget ut av det - 9 måneder er lenge nok i seg selv. Man blir jo ikke noe glad av å bare gå rundt og surre i ring, men det er ikke så lett å komme seg ut av det. Mitt beste tips er å tvinge seg selv opp og ut - dra på hyttetur eller finn på noe med gode venner. Så føles det også bedre når man kommer hjem og tillater seg å sløve rundt inni boblen sin innimellom. Nå er jeg 12 uker på vei og fortsatt i USA. Merker at jeg er mindre sosial og sløvere på kveldene enn før jeg ble gravid, men jeg får i allefall utrettet noe hver dag, og det føles bra. Men jeg kjenner jo at hvis kroppen min fikk bestemme, så hadde jeg fortsatt sittet hjemme i sofaen og småsovet og surfet på BIM hele dagen
Dukkedeisi Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Sjekk jernlageret ditt! Det kan være lavt, selv om blodprosenten er fin. Med lavt jernlager kan en kjenne seg kraftløs og umotivert til det meste.. God helg!
Lykkelig løvinne Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2007 Takk for alle gode tips:-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Heisann. Jeg er 14 uker og slapp og handlingslammet (og kvalm) hele tiden. Mannen min har vasket, ryddet og laget mat nå siden jeg var rundt 8 uker( stakkars han...)men jeg klarer rett og slett bare å ligge på sofaen når jeg kommer hjem om ettermiddagene, det er helt umulig å gjøre noe annet og jeg sovner når som helst på døgnet. Jernlagrene mine er forresten helt fine:-)har sjekket dem. Men det skal sies at jeg har to eldre barn som krever litt energi og dem må man jo ta hensyn til så litt må jeg jo gjøre jeg også. Tror det er helt normalt å være trøtt og sliten jeg. Er jo en stor jobb å bære frem et barn trossalt:-)
Mane76 Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Er i uke 25, og er like slapp som andre her inne.... Kjedelig!! Ikke greit når alt en skulle ha gjordt vokser over hodet på en.... Får litt dårlig samvittighet, gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå