Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er uke 31 og begynner å tenke på om jeg skal føde på føden eller fødeloftet...har dere noen tanker om dette? hva skal dere?? erfaringer??

setter pris på all informasjon jeg kan få :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette på SuS? Jeg tenker at hvis jeg kan velge så velger jeg fødeloftet, det høres litt koseligere ut. Selvom jeg jo ikke vet hvor koselig jeg trenger å ha det i en sånn situasjon. Jeg er førstegangs så jeg har ingen erfaring å komme med, men uansett blir man jo flyttet hvis man trenger det. Det er bare å ta heisen en etasje ned eller noe. Skal på svangerskapskurs på SuS så da får jeg vel litt mer info.

Skrevet

Jeg vil føde på føden,ihåp om å få noe smertestillende, sist jeg fødte fikk jeg kun lystgass og steriltvannsprøyter og ingen av delene hjalp noe særlig,så denne gangen ønsker jeg noe sterkere,hadde rask fødsel sist og har sikkert det denne gang også,så det spørs vell om det er tid,men vil gjerne ha muligheten der, jordmor sa at vi skulle snakke om fødselen neste gang,kan jo henne hun overbeviser meg om fødeloftet men..

Skrevet

ja,det er på sus. jeg og er førstegangs. hører at det bare er en dag liggetid etter fødselen. å ikke noe medikamentell smertelindring. vet ikke helt om jeg tør... har og hørt at pappaen blir skrevet inn, sånn at han kan sove der sammen med meg og babyen. noe jeg veldigt gjerne vil

skal på kontroll neste uke så jeg skal høre med legen om hvordan det er der.

Skrevet

Dersom du velger å føde på fødeavdelingen, blir du flyttet over på pasienthotellet.

Velger du fødeloftet får du familierom. I brosjyren jeg fikk står det at du får beholde familierommet i 1 døgn. En annen plass i brosjyren står det at du reiser hjem etter 2-3 dager.

Velger du fødeloftet kan du når som helst be om å bli flyttet ned på fødeavdelingen om du ønsker noe smertelindring.

Jeg er anbefalt av jordmor å velge fødeloftet fordi det skal være mer avslappende. Min fødsel gikk også raskt sist så det skal bli spennende å se..

Skrevet

Jeg skal på fødeloftet så sant jeg føder snart.Hadde termin i går. Syntes det var så koselig der,og jeg vil ha mannen med meg etter fødselen, det er hovedgrunnene til at jeg vil dit.Så hååper jeg at jeg klarer meg uten smertestillende.

Skrevet

Man får forresten være 2 døgn på fødeloftet når man er førstegangsfødende. De endret på det for en stund siden,fordi de så at førstegangsfødende ofte behøvde mer hjelp med amming osv.

Skrevet

Ønsker så gjerne fødeloftet...................

Virker så fredelig der, og veldig flinke jordmødre.

MEN er 8 dager over termin i dag. Så om jeg skal føde der må det skje noe i løpet av helgen..

En kan gå max 10 dager overtid om en skal ha fødeloftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...