Gå til innhold

mindre liv mot slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 35 uker på vei. Jenta vår har i lang tid vært veldig aktiv inne i magen, men den siste uken synes jeg det har blitt mindre. Er fortsatt liv; men mindre... Lurer på om det er en naturlig konsekvens av at det blir mindre plass i magen, og om noen av dere andre også har opplevd dette? Takker for svar, og håper alle har det bra her på 3. trimester;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 37+5 idag, og har i løpet av denne uka merket at bevegelsene har endret seg en del. Det har blitt mindre og sjeldnere, men de er fortsatt der :) Kjenner at frøkna hikker, ihvertfall en gang for dagen; og at hun av og til prøver å stikke ut en fot ved siden av navlen min :)

Men jeg har i grunnen merket lite liv hele svangerskapet, pga. at morkaka ligger foran; så jeg har blitt vant til det. Den mest aktive perioden, og den perioden hvor vi kunne se at magen rørte på seg, var nok når jeg var ca. 30 uker på vei. Da bølger magen, og det var tydelig bedre plass enn det er nå.

Håper hun snart finner ut at det vil være bedre å komme seg ut; hvor hun kan få litt mer plass å boltre seg på ;o))

Skrevet

Jeg har også morkaken foran, men har likevel kjent veldig mye liv til enhver tid. Er endringen nå jeg ikke er helt happy med.... Men kjenner meg igjen i hikkingen ja; veldig kul følelse;). Tipper du begynner å bli litt utålmodig nå som du er så langt på vei Tjukkebolla;) Ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Takk det samme :o) Begynner å bli klar for å møte snuppa ja :) Så spennende tid vi har foran oss, alle her på BIM.

Dersom du er veldig engstelig for det med liv og bevegelse, synes jeg du skal ringe jordmor/lege eller sykehuset for en sjekk. Det er så mye bedre det, enn å engste seg :) Lykke til du også :o)

Skrevet

Det er naturlig at det blir mindre, men er du bekymret for hva som er for lite, så ring jm eller føden. Det er alltid bedre med en telefon "for mye" enn en for lite!

Om du ringer, vil de nok kjapt kunne si om det er naturlig lite, eller ikke. Dersom de ikke synes de vet nok, blir du tatt inn til en ekstra kontroll. Jm min sa at hun alltid sjekket ut SAMME DAG dersom noe var mystiisk. Dvs, hun sjekket selv først, om det var i arb.tiden, og om hun ikke var fornøyd, ble du sendt til føden for sjekk/ul.

Skrevet

Skjønner hva dere mener; men er liksom så drastisk å skulle gjøre det. Hun beveger seg jo; bare ikke like mye som forrige uke.... Huff; vet ikke hva jeg skal gjøre. Men de er vel på sykehuset evt. i helgene og? Jeg tilhører AHUS....

Skrevet

jeg har knappe uka igjen til tremin,og jeg kan ikke akkurat si at det har blitt mindre liv i magen nei.her er alt som før,bare at sparkene er mye hardere og rekker enda lengre opp i ribbeina.

men så er det slik at babyen min har endel plass for han er ikke så stor(sa jm) så det kan nok være noe av grunnen.

det kommer også an på hvordan babyen din ligger,dette har mye å si for hvor mye du kjenner. de har også hvileperioder!

men om du er bekymra så ring føden,de er der for å svare på spørsmål fra oss!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...