Gå til innhold

Influensa og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Vet dere om det kan være skadelig for barnet om mor får influensa. Jeg er bare i 5. uke og mann og barn nr 1 ligger rett ut med kraftig influensa. Har foreløpig holdt meg frisk men merker økende halsvondt.

Blir glad for svar og event råd :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde influensa da jeg gikk med Lucas, ringte legen og han bare lo av meg :) det var ikke farlig nei.

Skrevet

Så godt å høre da, man blir jo litt bekymret :o) Mener at jeg leste et eller annet sted at det ikke var bra med for høy temperatur, men hvis legen bare lo så går det sikkert fint ;o)

Takk for svar!

Skrevet

Skader nok ikke å ta en paracet om du har høy temperatur!

God bedring! har selv forkjølelse og det er utrolig mye tyngre når man er gravid :( Håper det gir seg snart!

Skrevet

Ta paracet hvis du får feber. Jordmødre sier feber kan skade babyen og de vet ofte mer enn allmennpraktikere.

Skrevet

Jeg ville tatt Paracet når jeg har feber. Ikke for å skremme, men jeg hadde en SA i uke 8 i høst, og jeg tror det har direkte sammenheng med at jeg like før hadde influensa. Begynte med feber på lørdagen, hadde høy feber hele søndag og mandag (kontrollerte det med paracet, men jeg tok bare én i stedet for to, og klarte dermed ikke å senke feberen noe særlig) På tirsdagen begynte jeg å blø, og søndagen etter hadde jeg spontanaborten. Kanskje så var noe galt med fosteret, hadde det vært helt friskt så hadde det kanskje klart seg, men jeg er likevel livredd for å få høy feber i dette svangerskapet.

10+0

Skrevet

Ja, da er det bare å ta paracet. Det høres ut som et godt råd!

Håper jeg skal slippe unn med halsvondt, er optimist for at kroppen skal være motstandsdyktig nå.

Klem og god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...