Gå til innhold

Hvor mye sviskepure er for mye?


Gjest

Anbefalte innlegg

Snuppa er veeeeldig glad i sviskepuré, men jeg har ikke gitt henne mer enn 2-3 ts x 2. Hun får det ilag med grøten både morgen og kveld. Hvor mye gir dere av sviske?

 

Og en annen ting, varmer dere fruktmos? (Svigermor mente bestemt at den skulle/burde varmes, men Maja liker den like godt kjøleskapskald...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang sviskenpuréen vet jeg ikke helt... Men jeg vil i hvert fall tro at du merker når du har gitt for mye! (diare) Men det er jo kanskje vanskelig å regulere etter det, for det kan jo varierer fra dag til dag hvor mye hun tåler å spise... Kanskje noen andre kan svare bedre?!

 

Jeg varmer fruktmos. Tror ikke det er behov for å varme den dersom Maja liker den kald. Grunnen til at jeg varmer den er at Karsten liker den ikke kald. Jeg varmer den ikke veldig varm, kun opp til romstemperatur... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir sviskesaft blandet i grøten. Liker det ikke ellers. Det gjør jeg når han har hard mage.

 

Fruktpurre synes han er surt (ser iallefall slik ut), så jeg blander et halvt glass i grøten (når jeg ikke har sviskesaft i)

Det er vel det samme om hun får det varmt eller kaldt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det var diaré jeg helst hadde lyst å unngå siden sviske virker på hard mage, men siden hun er så utrolig glad i det, så må jeg prøve å finne en balanse. Så jeg var vel helst ute etter den lettvinteste måten å gjør det på ;-) Og hva er vel mer lettvint enn å spørre dere? hehe :-)

 

Jeg fortsetter å gi hun kald fruktmos jeg, når jeg tenker meg om så skal hun også ha vannet sitt kaldt fra springen (ikke kul i havet om ho vil ha avkjølt kokt vann!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror som sagt det vil variere litt fra dag til dag om når en viss mengde sviske er for mye. Det er vel litt avhengig av om hun drikker mer/mindre eller spiser mer/mindre fiber enkelte dager tror jeg. Så lenge magen fungerer så tror jeg at jeg hadde droppet å gi henne mer, jeg, selv om hun sikkert liker det godt...

 

Tror det er litt forskjellig på hvor i Norge man bor i forhold til å koke vannet. Jeg sluttet å koke vannet da Karsten var 3 mnd, jeg. Skjønner Maja godt med det vannet, jeg. Synes det er mye bedre med friskt vann fra springen enn sånt dovent, avkjølt vann... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, flere enn Tiril som drikker kaldt vann fra springen jo :)

 

Og kald fruktmos er nam og kald melk sklir ned... Jenta har matvett og bryr seg ikke om det er varmt eller kaldt! Forresten så synes jo hun ikke noe om alfor varm mat da :)

 

Sviskepure/saft aner jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...