Gå til innhold

jippi!! brystvortene er leget og har begynt å amme litt, men...det er et men jeg lurer på.....

Anbefalte innlegg

jeg har alt for mye melk i forhold til det hun spiser. dette er pga jeg har pumpet dag og natt den siste uka for å ikke miste melken, og for å pumpe ut å gi henne på flaske(pga vooooonde brystvorter og feil ammeteknikk....)

jeg har hørt at barnet ikke får tak i den fete melken hvis det ikke spiser opp brystet.. jeg har rundt 100-150 ml i brystet pr gang og hun spiser bare 60-70 ml om gangen...

da får hun vel ikke i seg annet enn vannuttynnet melk???

er redd hun ikke skal legge på seg nok pga dette. har roet ned pumpinga nå da. for å prøve å minske mengden. men det er ikke lett når jeg har overfylte bryst hver 3 time som blir helt sprengte hvis ikke jeg pumper meg.

så lurer jeg på en annen ting; blir babyen fortere mett/får i seg mer menge melk på kortere tid ved å amme enn å gi tåteflaske?? jeg syns hun sover mye bedre og tar lengre tid mellom hvert måltid nå når hun er blitt ammet enn når hun får flaska.

noen med erfaring her som kan hjelpe meg å få belyst dette?

Fortsetter under...

Gjest Mamsidaisy

He, he. Jeg har pumpet meg igang med 2 barn (meg på barsel og barna på nyfødtintensiv), så det med overproduksjon kjenner jeg meg igjen i, ja...

Hvis du synes hun sover godt og går fint opp i vekt skal du ikke bekymre deg mht tynn/fet melk. Da får hun det hun skal ha.

Prøv å trapp ned pumpingen gradvis slik at du slipper pumpestyret, hun spiser jo gradvis mere også. Tror jeg bestemte meg for å pumpe litt mindre for hver pumping i stedet for å pumpe det "tomt" og så gikk det gradvis nedover.

Også et lite tips: vedlikehold det med å gi henne flaske. Jeg var så lei av pumpe/flaske med førstemann at jeg kuttet ut alt da han endelig tok puppen ordentlig. Da jeg omsider trengte barnevakt da han var 5 mndr skjønte han ikke noe av hele flaska, så det kan være lurt å fortsette å gi flaske selv om du ikke egentlig må. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...