Gå til innhold

Ang. Trøske( Sopp) på brystvortene...Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk min første i Januar 2006, og skal ha nr 2 nå i April.

Måtte slutte å amme lillejenta da hun var 4 mnd, pga Trøske.

Hadde da tatt 3 kurer m Mycostatin på over 14 dager hver.

Fikk Diflucankapsel i sommer og nok en Mycostatinkur nå i høst, er ikke kvitt det.

Legen sa det er veldig vanskelig å bli kvitt nå så lenge kroppen min er gravid.

Jeg har jo lyst til å kunne amme nr 2....

Noen som har noen erfaringer, eller gode råd?

Huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte canesten. Legen som anbefalte det. Det virket på meg. Sluttet også å amme da babyen var 4 mnd

Skrevet

Oj, her er jeg vedlig nysgjerrig, lurer på om det er det samme jeg har...?

Klipper og limer fra et innlegg jeg hadde tidl., og håper på svar...

"Er i uke 33 nå. Har hatt en del talg i brystvortene under graviditeten. Noen av "prikkene" har tom. en slags svart overflate.

Sikkert ulækkert beskrevet dette, men jeg er altså av de som MÅ pille på alt som minner om svarte nupper, talgknotter etc. (Enten det er på smaboerens nese eller egen kropp) Har ikke kunnet dy meg her heller og har altså plukket litt.

Noen andre som har slike talgkjertler? hvorfor er de der? er det skadelig å klemme litt på de?"

Er dette trøske, tror dere..?

Setter stor pris på svar!

Skrevet

Det du Anonym beskriver ang kjertler - det tror jeg er bare akkurat det - kjertler. Eller at det er litt melk som legger seg i disse og tørker inn - høres helt naturlig og ufarlig ut for meg! Det med trøsker oppløvde også jeg med førstemann. Det gjorde vodt og jeg fikk veldig såre brystvorter, i tillegg til at jeg fikk brystbetennelse av det hele. Visste ikke helt hvordan det var å amme - og få melk i brystene, så jeg holdt på med dette ei stund! Fikk virkelig vonde ilinger gjennom brystene i tillegg til sårene. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å fortsette å amme da, men man gjør jo så mye rart! Jeg brukte Canesten-krem for å bli kvitt dette, og lufttørket de store vonde puppene. Babyen fikk Mycostatin i munnen. Har hørt senere at en kan pensle med Farris i munnen til babyen for å prøve å få bort trøsker i munnen. Tror mange sliter med dette og skjønner ikke hva det er før en omtrent har sluttet å amme! Det er dumt - men amming skal ikke være vondt i alle fall - det lærte jeg av dette! (Huff - dette ble visst langt!)

Skrevet

Tusen takk for svar, da skal jeg smøre meg m canesten:)

Skrevet

Godt å høre at vi var flere. Lykke til med ammingen. Jeg blir satt i gang i løpet av denne eller neste uke. Håper ammingen går greit denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...