ava* Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Hvordan tilvenne? Hvor fort øke mengden fra en skje til mere?
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Hei. Jeg hørte med helsesøster, hun sa at vi kunne begynne m en teskje pulver, og så øke gradvis opp til full porsjon i løpet av ei uke. Men hvis du er i tvil kan du jo ringe helsestasjonen din. Her i huset er grøt en suksess, er ikke oppe i full porsjon enda, og knerten griner når det er tomt. Lurt å gi grøt først og så amme/gi flaske etterpå så ikke babyen spiser seg mett på melk.
Mersa og gutta <3 Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Leste det andre innlegget ditt også. Magnus skulle og ha pupp annenhver time over en del uker. Nå har jeg begynt å pumpe meg om kvelden og har en ts grøtpulver i flasken. Trenger ikke være mer enn ca 100ml i flaska, med en ts grøtpulver i blir det fremdeles flytende nok til at han drikker det. Og ammer nå en til to ganger om natten!! :-) Kommer til å begynne å lage ordentlig grøt iløpet av neste uke.
ava* Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg hadde tenkt at velling var tingen, men snuppa vil ikke ta flasken. Så da er det jo bare grøt som er mulighet!!!
LB83 Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 det hørtes smart ut med litt pulver i melka på flaske.. det skal jeg jammen prøve.. hun har nettopp begynnt å ta flaske her.. plutselig var det greit med flaske.. måtte prøve forskjellige flasker da, kresen.. hehe...
minimy m Emma & Emil! Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Dette lurer jeg oxo på... Snuppa begynnte m smaksprøver for en 1,5 uke siden, å får fortsatt bare en t-skje.. Men jeg fikk beskjed om å gi mm først jeg, for barnet var mer villig til å prøve andre ting når de var litt mette..!! Men kanskje det er forskjellig...!!
LB83 Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 men hvilken grøt kjøper man for å blande i mm til velling? fikk et tips av ei på jobb om å kjøpe grøt som skulle blandes i vann og gi på flaska, var mye mer styr med melk. men kan gått prøve og pumpe først liksom.. får kjøpe en av hver da... Hvilken sort er best da??
ava* Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2007 Når jeg tenker meg om må det vel bli det samme å gi litt grøt eller velling av samme mengde grøtpulver?
Mersa og gutta <3 Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 De skal jo ha det på sin måte disse søte små Glemte å si at jeg gir pupp etter flaska er tom!
Mersa og gutta <3 Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Fant bare Nestle grøt til 4 mnds babyer jeg...Vært i flere butikker å sett, men finner ingen andre merker..Vi begynte med maisgrøt. De har og risgrøt og havregrøt (men den er det gluten i og det skal de helst ikke ha). Har heller ikke sett sånn man blander med bare vann til babyer under 6 mnd...
Mersa og gutta <3 Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 hehe! Ja skulle igrunn tro det!
Hipp*hipp*hurra<3 Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Hei! Har hørt og lest at man bør amme først for opprettholde melkeproduksjonen, i tilfelle babyen ikke tømmer puppen etter grøten. Kan jo selvfølgelig "pumpe seg tom" etterpå...
Zupermam Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 HS sa til meg, at siden jr var en så stor og kraftig plugg som han er, 9 kg , 67 cm lang, og 4.5 mnd kunne vi blande grøten med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå