Gå til innhold

Dagmamma, fam.bhg eller vanlig bhg?


MissHønemor

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å tenke på det eller?

Vi har ikke helt bestemt oss, sambo vil gjerne ha henne inn i vanlig bhg til høsten, men jeg er litt skeptisk (jobber selv i bhg), syns det virker bedre med dagmamma eller fma.bhg når de er så små. Har også lyst til å være hjemme med henne i et 1/2år til, slik at hun er 1 1/2år når hun starter. Men er redd økonomien setter en stopper for det.

 

Hva har dere tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farmoren skal være dagmamma for oss + at jeg skal jobbe redusert stilling. Jobber turnus, så jeg ville uansett ikke ha benyttet bh så ofte, så da synes jeg det er greit at farmoren er dagmamma. Skal heller få begynne i barnehage til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det barnehage for oss da vi ikke har noe særlig valg pga økonomien. Kunne gjerne vært hjemme lenger, men når det ikke går så må snuppa i barnehagen (hvis vi er heldig å få plass da).

Det blir fort ikke lange dager da mannen jobber skift, svigermor jobber turnus, svigerfar har hjemmekontor, mamma er hjemme og masse andre i nærheten som sikkert utnytter seg av det å hente tidlig :)

 

Er litt skeptisk til dagmamma, men vet egentlig ikke hvorfor. Fam. barnehage er jo et bra alternativ da!

Og jobber selv i barnehage jeg også, så vet hva jeg begir meg ut på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper å få minsten inn i samme barnehage som mellomsten. Der gikk også eldstejenta. Vi har bare gode erfaringer med det. Begge begynte når de var rundt året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker så skummelt med dagmamma og familie barnehage jeg da.. opp mot fem barn under 3 år på 1 voksen liksom.. Har jobbet på småbarnsavd og blandet avd i barnehage, og ser ingen problemer med å ha Albert i barnehage. Det vanskeligste blir nok å ikke få se han så mye tror jeg..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt vanlig bhg. Føler det er tryggest på en måte. Håper derimot at han får plass på småbarnsavd.

Men har dere ikke bestemt dere, så må dere skynde dere. Søknadsfristen er 30.jan.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt barnehage vi også, så nå er det bare å vente tålmodig på svar..:) Men her tror jeg søknadsfristen er slutten av februar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :)

 

Søknadsfristen her vi bor er 1 mars, så vi har enda litt god tid på oss.

 

Syns det er litt vanskelig, er selv litt skeptisk til dagmamma. De fleste nye barnehagene (tror jeg) her i Trh har ganske store småbarnsavdelinger, med opptil 15 barn i ei gruppe. Det er 4 voksne der dog, men har jobbet på småbarn med så stor barnegruppe, og desverre så måtte de fleste klare seg selv på en måte. Og når det atpåtil er mye sykdom og lite med vikarer, (og sånn er det i en god del bhger) så blir jeg litt i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det egentlig det er altfor tidlig å sende barna i bhg når de er 1 år!skulle gjerne gått hjemme selv,men som mange andre strekker nok ikke pengene så langt. Men jeg må vel si at jeg er ganske heldig da.Jobber som avd.leder i bhg på småbarnsavd og får garantert plass til barna mine der og ser dem masse om dagen.Er der om det skjer eller er noe spes og får jo da med meg mye av det foreldrene savner å oppleve fra barna sine i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine to eldste i barnehage, og jeg ser helt klart fordeler med det!

 

Jeg ønsker at det skal være mer enn en voksen rundt mitt barn. Selv om en har samtaler i forkant med dagmamma, og evt kan få referanser, kjenner jeg på meg selv at jeg er tryggere med barnet mitt i en barnehage. Videre er jeg som andre foreldre avhengig av forutsigbarhet i hverdagen, idet at jeg vet når barnehagen er oppe. Jeg har aldri vært utfor barnehager som har vært stengt grunnet sykdom, men er man uheldig med familiebarnehage/dagmamma vil denne ha stengt ved sykdom, evt ha en "vikar"-barnehage... og da begynner det å bli mange usikkerhetsfaktorer for en mamma som meg.

 

Jeg har kun positive erfaringer med barnehage, også for små barn. Om jeg får inn minsten i barnehagen til mellomsten, blir jeg lykkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede søkt barnehageplass til Simen, fra 6. august da. Er førskolelærer og stemmer helt klart for barnehage!

Signerer tre små:-) i begrunnelsene pluss alle aspekter ved sosial utvikling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å søke barnehage av mange av de samme grunnene som de andre her nevner. Jeg tror vi skulle klart oss om jeg ble hjemme enda en stund til. Men vi har lyst til å ikke leve uten å måtte snu på kronestykkene. Jeg har nå heldigvis den fordelen at jeg jobber turnus. Kommer til å jobbe 80% stilling, med arbeid hver andre helg. Da får jeg nemlig utbetalt 100% lønn. Med turnus vil det da si at jeg jobber 1-2 dagvakter pr uke.

 

Aller helst skulle jeg vel kanskje ønske å vente til Karsten var 1 1/2 før han begynte i barnehage, men sånn blir det nå ikke.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil jobbe 100% er jo at vi tenker på å få flere barn. (Har ikke begynt å prøve enda, men det blir vel kanskje ikke så lenge til...) Og da må jeg jo lage meg ett grunnlag for neste gangs permisjonspenger... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...