Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk resept på p-pillen cerazette da jeg var til min 6 ukers kontroll hos legen. Spurte han når jeg kunne begynne på dem, og han sa jeg måtte lese pakningsvedlegget. Der står det imidlertid at "legen vil gi råd".

Nå, ja, det var jo ikke noe å bli særlig klok av.

Er det noen av dere som vet når man kan begynne etter en fødsel , når man ikke har fått igjen mensen enda? Er det bare å begynne en dag?

Jeg er forresten ikke så sikker på om jeg vil begynne i det hele tatt.. Det er jo veldig vanskelig å bli gravid mens man fullammer.. Og med gutten vår så tok det et år før jeg ble gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å begynne en dag så lenge du ikke har fått mensen igjen.

Tror ikke jeg ville stolt på fullamming som prevensjon... mange som har fått seg en overaskelse der gitt...=)

Og det spiller nødvendigvis ikke noen rolle hvor lenge du prøvde å bli gravid med forrige. Har en vennine som prøvde i 18 mnd før hun ble gravid..og etter å ha fått babyen så stolte hun på fullamming. Nå har hun to flotte jenter med bare 11 mnd imellom=)

Men hvis du ikke er redd for å bli gravid igjen så er det jo ett alternativ.

Skrevet

Jeg begynte den same dagen jeg fikk tablettene! Det var det legen sa til meg!

Skrevet

Jeg ble gravid med den, og fikk høre av legen i ettertid at den kun var sikker så lenge du ammer.... hvilket jeg hadde sluttet med da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...