Gå til innhold

Strekkmerker - kremer


KlaraK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har tips til kremer som er fine å bruke mot strekkmerker? Har hørt at kokos kremen fra Body Shop skal være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker A-creme. Men jeg har lest her, en eller annen plass, at ingenting hjelper mot strekkmerker. De som er uheldige får det uansett hva de bruker eller spiser.. :-( Men det er jo lov å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen mirakel-kremer for dett:o( Det skader jo ikke å smøre godt med en god krem, og kanskje du kan forhindre noe - men får du strekkemerker får du strekkemerker...er desverre ikke noe som kan fullstendig forhindre dette....har med huden din å gjøre, hvor elastisk og tøyelig den er. Ofte er det arvelig også, så hvis din mor unngikk strekkmerker er det stor sjangse for at du også kan unngå det;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte kremer fra jeg var 4 mnd påvei og kremer til 6 mnd etter fødsel..de skulle viss ordne det osv. men 75% av kroppen min er dekket av store strekkmerker og masse hengehud. ikke for å skremme deg,men tror det funker like bra med fuktighetskrem og baby-olje. bortkastet penger med dyre kremer.

noen mener det hjelper,men ikke sikker de hadde fått strekkmerker om de ikke hadde brukt kremen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som e lege..ho sa d va ingen vits å kjøpe dyre kremer som skal hjelpe mot strekkmerker..for de som ha annlegg for å få d, får de uansett kor mye vi smører..

Dette pga at huden sprikker innefra...så kremen vi evt smører oss med trekker ikkje så langt inn at den kan forebygge strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe..huska eg spurte ho etter de hadde prøvd å lokke på meg kremer til 500kr på en butikk...

D e så klart bra å smøre seg for å holde huden tøyelig ogmyk, men hjelper desverre ikkje for strekkmerkene..

Mine kom faktisk den dagen eg fødte, 3 dager på overtid..litt kjedelig..men men..

Har ikkje veldig masse, men e jo kjedelig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det bare å vente å se om det kommer noen da. men det er vel uansett ikke dumt å smøre seg litt.... og håpe i det lengste at det hjelper. må jo ha håpet! hehe. min mor sa hun ikke fikk strekkmerker, ei heller svangerskapkvalme eller noe, så jeg får tro jeg arver noe etter min kjære mor! Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte med kokos kremen fra Body Shop. Funka ikke for meg. Faktisk fikk jeg strekkmerkene etter at jeg hadde født.!

Nå fikk jeg tvillinger da, så jeg var ganske stor! Håper jeg ikke får så mange denne gangen. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanøttolje kan hjelpe, og den er ikke så dyr, og en kan bruke den i matlaging og på mellomkjøttet før fødselen, så da er det jo litt igjen til strekkmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trodd på de kremene jeg.. har sykt masse strekkmerker fra før jeg, selvom jeg er ganske tynn. regner me de kom fordi jeg vokste fort i høyden.. så nå fikk jo jeg angst.. har jo så masse fra før.. vil ikke ha enda mer... :/

 

Men E-vitamin skal også hjelpe har jeg hørt.. men nå begynner jeg jo å tvile...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer nok at du ikke kan stoppe at strekkmerkene kommer, men jeg begynte å bruke krem likevell sist selv om jeg fikk beskjed om at det ikke hjalp.

Jeg kjente nemlig at huden sprakk på en måte og det var ikke noe behagelig. Kremen gjorde jo at huden ble smidigere ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg smurte magen morgen og kveld gjennom hele svangerskapet, jeg fikk desverre strekkmerker. JM sa att krem hjelper ikke mot strekkmerker, for det er i underhuden skadene skjer og kremmen vil ikke trekke såå langt inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører for samvittigheten min sin del. Smurte med anti-strekkmerkekrem fra biotherm sist svangerskap, og fikk ikke strekkmerker.... Så da gjør jeg det samme denne gangen. Da føler jeg at jeg ihvertfall har prøvd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinna mi er hudpleier og sier at det beste å bruke for huden er Extra Virgin oliven olje. Bra å bruke på barn og, smører datteren min på snart 4år med den og:-) Sist smørte jeg med body butter fra body shop. Har bittelitt strekkmerker helt nederst, og min mor ser ut som et veikart:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også litt på olivenolje, men om det hjelper mot strekkmerker er jeg ikke så sikker på. Det jeg har lest er at det ikke er vitenskapelig grunnlag for å si at noen av kremene engentlig hjelper, men at E-vitamin kan ha en effekt; det er i så fall så vidt jeg kjenner til ikke motbevist. Tror nok det er mye lureri i bransjen, og det er vanskelig for den vanlige forbruker å finne ut om det er sant eller ikke det de sier i butikkene... Har med andre ord ikke tenkt å bruke masse penger på kremer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...