Gå til innhold

Fosterlyd


Tutta 2208.07

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man får høre fosterlyden hos legen? Eller er det bare hos jordmor? Skal til legen om 6 dager, er da 12+4. Skal ikke til jordmor før jeg er 16 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos legen på onsdag (12+2). Han mente det var for tidlig å lytte. Tror det er litt individuelt fra lege til lege, men de er vel redd for kanskje ikke å finne den, og da blir jo DU bekymret. Er visst ikke så lett så tidlig.. Jeg slapper av med at magen faktisk HAR begynt å vokse ;-) Eller så har jeg lagt på meg... Buksene begynner ihvertfall å stramme.. Og ukene går fort. Ikke såå lenge til uke 16.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste leger har sånn apparat til å høre fosterlyd med, det har ihvertfall legen min. Han sa til meg at neste time skulle han se om han fant fosterlyden, og det var veldig sjeldent han ikke fant den. Og neste lege time er 11 uker..

 

Men han sa også at hvis vi ikke fant den så trengte det ikke være noe galt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege kan visstnok høre hjertelyd fra uke 10.

 

Jeg skal til fastlegen min til tirsdag. Da er jeg 12+2, så da håper jeg at jeg får høre alt jeg burde høre når jeg da er gått over de magiske 12 ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 uker i dag og var til legen min i dag og spurte om nettopp dette. Han sa det var veldig individuelt om man kunne høre hjertelyd og anbefalte meg om å ikke gjøre det enda i tilfellet man ikke skulle finne hjertelyd enda. For det ville jo bare ha bekymret meg mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...