Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg venter egentlig på tr, men er nå på overtid. Jeg har hatt mensmurringer, som nå har avtatt, og stikkinger i sidene (spes ene siden) Ellers ingen andre symptom enn at jeg er veldig trøtt og slapp egentlig. Har utflod også-

Fikk negativ test i går, 1-2 dager over IKM.

Et dilemma for meg nå er at jeg skal i et stort selskap i kveld. Jeg har lyst å kunne drikke vin (blir servert til alle) men er redd for dersom atte hvis atte jeg kanskje er gravid likevel...:-| Er litt paranoid merker jeg.

Jeg vet det høres merkelig ut, jeg kan jo bare la være å drikke !

Men jeg vil jo leve normalt siden jeg kanskje ikke er gravid...

What to do...?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7951843-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dersom du er ca 2-3 uker på vei skal det ikke være skadelig å drikke litt vin. navelstrengen dannes ikke før i uke fem, og frem til da får ikke fosteret noe av ditt blod.. ta deg litt vin med god samvittighet du..

tatt fra babyverden uke 5:

Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen!

hvis du leser mer på babyverden.no så kan du se uke for uke.. og slik jeg tolker det så skal det ikke være farlig så tidlig. kan jo ikke det siden det ikke begynner å pumpe blod for det er 25 dager gammlet. og du er jo evt ca 14+/-.

håper du snart får positivt svar på testen.. kos deg masse i helgen og hold meg oppdatert på hva som skjer..

lykke til

Noen får ikke positiv test før etter noen dager over ikm,du kan være en av dem! :-)

Du bør ikke drikke,selv ike tidlig i sv.skapet. Du vet ikke om det kan være skadelig,og det ville være dumt å ta sjansen. Det forskes masse på dette,og de har gått ut å advart gravide og de som ønsker å bli det,om å drikke dersom sjansen for at de er gravide er til stedet.

Ta bilen på festen istedet,så har du en unskyldning. Kommer tanta om noen dager,så kan du heller ta det en trøstefest da! Viser det seg at du er gravid nå,og du har drukket,så må du gå rundt å bekymre deg for om det gjorde noen skade,og dersom,gud forby,at du skulle miste,så vil du for alltid bære nag mot deg selv,og det er det ike verdt!

Satser på at du tester positivt snart!

uff, jeg er jo enig, man bør ikke drikke om man tror at man har en liten sjanse for å være gravid. Men testene er jo negative...

Men får ta en ny test i ettermiddag, evt kjøpe en el test.

Kjøper man el test på apoteket? enkeltvis eller en pakke?

Annonse

Hei! Siden det er en del som tyder på at du er gravid (i så fall: Gratulerer!), ville jeg ha vært forsiktig, men likevel tatt et glass vin. Det skal ikke være skadelig så tidlig. Og det er jo teit å begynne å finne på unnskyldninger allerede....

Men ta en test til, så får du kanskje svar!

Lykke til, og kos deg i kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...