Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 jeg har strikket mor signes teppe i 100& alpaca ull. trådene har jeg knytt sammen underveis . hva har dere andre vasket det på? håndvask med 100 omdreidninger/ ullvask med 400/ 900 omdreidninger føler jeg må vaske det før bruk, er full av lyse små tråder. er redd for vaske for hardt så det blir tovet hva vasker dere andre slikt på?
Krølle med ny bølle Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Har samme teppet, og har vasket det for hånd med Milo. Etterhvert vil jeg kanskje ta det i maskinen, kommer vel an på hvor ofte det blir nødvendig å vaske det.... Min erfaring er at ulltøy slites enormt i maskin, så det jeg er litt redd for vasker jeg på gamlemåten
vivi79med2tette Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Ville ikke tatt det i maskinen uansett hvis du har kjøpt garn hos nøstebarn. Garnet derfra er ubhandlet og ikke egnet for overgangen fra 30 grader til kald skylling i maskinen. Har selv strikket dette og kjøpt eget ullvaskemiddel og vasker for hånd.
*~**vips**~* Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Hei. Jeg har også strikket ullteppet med garn fra nøstebarn, og jeg vasket det i maskin på ullprogram ved 30grader. Ullteppet er helt fint etterpå
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 hvor mange omdreiningger har vaskemaskinen din å ullprogrammet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå