Bentes2 Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Har aldri hatt migrene før nå,,men da fikk jeg det til gangs...4 dager med migrene.Kommer ofte i fbm graviditet, ifø nevrologen på ahus. Trodde først jeg hadde fått sv.sk.forg. men det hadde jeg ikke. Er det flere der ute som har hatt migrene?+
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Ja, i mitt andre svangerskap, har heller aldri hatt det før. Begynte med murrende hodepine rundt uke 13-14, bare litt først. Så ble det gradvis verre de neste ukene, våknet opp med like vondt i hode som da jeg la meg. Drakk mye vann, var ute og gjorde alt jeg kom på som kunne hjelpe på hodepine. Til slutt ble jeg redd for at det kunne være noe alvorlig og gikk til legen, det var vel rundt uke 17-18. Legen mente med en gang at det var et mireneanfall, et sånn langtids, de er vist de verste som er, bygger seg opp over mange, mange uker. Han sa at jeg ville merke det ville kuliminere over 1-2 dager snart med ekstrem hodepine, så murre litt i noen få dager til og så gå over. Ikke uvanlig å oppleve noe slikt for første gang som gravid. Legen fikk rett, bare 4-5 dager etter jeg var der hadde jeg en helt for jæ*** dag, selv etter 2 paracet sprengte det slik i hode at jeg så stjerner omtrent, kastet opp hele dagen, tålte ikke lys eller høye lyder og var totalt ute av form. Dagen etter var jeg mye bedre og etter noen dager helt fin igjen! Har hatt bitte små migrene anfall etter den hendelsen noen ganger, altså bygger seg opp i en liten uke og så veldig vondt i hode en dag (er kvalm, paracet funker ikke ol, men på langt nær så ille som den dagen i 2.svangerskap), men det er sjeldent det kommer heldigvis, vil ikke si jeg er plaget.
Cam_gutt_4_6 Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Jeg fikk ett plutselig anfall for en drøy uke siden. Jeg klarte ikke så på TV, PC-skjerm og var veldig var for både lampe pg dags-lys. Fikk lynende smerter i tinningen, og i følge legen min var det antakeligvis trigget at svangerskapet, (man hovner lettere opp slik at nerver kommer i klem), bihulebetennelse (er konstant tett i hodet, selv nå etter at lyn-smertene har gitt seg) og i tillegg fikk jeg en visdomstann som gjorde at jeg ble litt betent i tannkjøttet. Jeg ble sykmeldt en uke, og lå for det meste i mørkt rom med øynene lukket. Jeg har aldri hatt migrene før, og håper jeg slipper dette igjen! Har aldri følt meg så hjelpesløs, og er vant med å være frisk og sterk..
JuliLinda Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg sliter også med masse hodepine, men jeg tror ikke det er migrene...foreløpig. Er dette vanlig å få altså i fbm graviditet? Er det greit å ta Paracet over tid? Blir så usikker på hvordan jeg skal håndtere dette problemet med tanke på jobb, for jeg prøver å holde ut, men jeg må si jeg sliter max enkelte dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå