Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Del Skrevet 26. januar 2007 Hva gjør man om man er kjempefornøyd med barnehagen, men ikke så fornøyd med en bestemt ansatt? I min sønns småbarnsavdelig har det begynt en ny eldre dame (hun har tidliger jobbet i en annen avdelig i samme bhg.). Hun forguder barna og jeg tror nok de liker henne også. Hun har alltid en morsom historie på lur til oss foreldre og er veldig snill. Problemet er bare at hun er så tullete og glemsk. I begynnelse dro jeg bare på smilebåndet, men nå ser jeg at det går ut over barna. En ting er at hun alltid blander matbokser (heldigvis har ikke min sønn noen allergier). Men ofte så glemmer hun hva som er vinterklær. Flere barn har litt tykkere gensrer/treningsjakker hengene på knaggene sine som de kan ha på om det er kaldt inne, eller ha under vinterdressen på ekstra kalde dager. Denne eldre damen tror at dette er uteklær - så jeg har sett barna leke i snøen uten yttertøy. Hun blander joggesko med vintersko også. Spør vi henne om noe klarer hun ikke å skille hva min sønn har opplevd, med hva en annen gutt har opplevd. Jeg fikk en dag beskjed om at min gutt kunne sykle - han er 1år og vet godt at han ikke kan sykle. Hun hadde da blandet min sønn med en 5-åring. Jeg er redd noe alvorlig skal skje. Hva om hun går fra barna på tur? Eller går fra en varm gryte? Eller forlater dem på stellebordet? Er jeg helt bak mål og overhysterisk? Er jo ikke noe ille som har skjedd enda, men skal jeg vente på det verste? Vil jo ikke lage noe trøbbel for henne. Hvem skal jeg kontakte? Har så lyst å si til henne at jeg tror hun er for gammel for jobben. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950963-misn%C3%B8ye-med-en-bestemt-barnehagetante/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Del Skrevet 26. januar 2007 Dette høres ut som bhg jeg jobbet i for noen år siden. Problemet er ofte at kommunen ikke har lov til å si opp vedkommende. Det tok faktisk hele 5 år før vi fikk orden på dama i vår bhg. Hun glemte ting, blandet barn og spurte om det samme hundre ganger. Det var møter med styrer, bydel og ansatte men hun ga seg ikke. Enda styreren en gang sa - XX, vi vil ikk ha deg her! Det er ikke forsvarlig! Det endte tilslutt med at hun ble 50% ufør og vi fikk en ekstra 50% stilling i bhg. Hun lagde mat, ryddet og lekte med barna, men fikk ikke være alene med barn og ikke gi/ta imot beskjeder. Jeg synes du skal ta dette opp med styrer umiddelbart! De vet sannsynligvis om det, men sliter med å finne løsninger. Med pågang fra foreldre kan det kanskje bli litt fortgang i saken. Det er jo det beste for både henne og barna. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950963-misn%C3%B8ye-med-en-bestemt-barnehagetante/#findComment-7951637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juni_ Skrevet 26. januar 2007 #3 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei Du må absolutt ta det opp med styrer og dersom ingenting blir gjort må du klage til SU ev Foreldrerådet. Jeg har selv sittet som styrer og vet hvor vanskelig det er å få noen bort fra stillingen. Det er et godt arbeidstakervern i Norge og det skal vi være glade for. Men noen ganger går det på sikkerheten løs, og det kan vi ikke godta. De er sannsynligvis helt avhengig av tilbakemeldinger fra foreldre dersom de skal kunen få gjort noe. Er det en privat eller kommunal barnehage? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950963-misn%C3%B8ye-med-en-bestemt-barnehagetante/#findComment-7954877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå