Gå til innhold

Når fortelle arbeidsgiver..


Gjest

Anbefalte innlegg

at man er gravid?? Leste et sted at man pga lojalitetshensyn burde fortelle det tidlig, men jeg har ikke lyst til å fortelle det før jeg er minst 12 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg forteller det når jeg er 3 måneder. Det er nok fordi jeg har permisjon fra tvillingene mine nå. Så jeg skal ikke være lenge ute i jobb før jeg må i permisjon igjen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det etter 6 uker, men det er fordi jeg visste sjefen min ville være forståelsesfull, og jeg var så trøtt og slapp. Fortell det når du selv vil, du plikter ingenting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sniker meg engentlig litt innom...tilhører egentlig dib.. =)

 

Eg fortalte d til arb.giver ganske sent.. dvs 4 mnd tror eg.. men de hadde begynt å mistenke det litt før eg hadde sagt det.. jobbet på sykehjem, og var ganske tung + at eg var masse kvalm og sånt.. Men de var kjempe forståelsesfull der..

Begynte i hjemmesykepleien i stedet når eg va 6 mnd på vei ca, og der følte eg at de ikke var forståelsesfulle i det hele tatt.. Ga meg store tunge oppdrag, fikk lange avstander ( eg som gikk med bekkenløsning ).. så eg ble sykemeldt etter 4 uker der, og ut svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det føles riktig for deg. Det er dine følelser, din situasjon og ditt forhold til sjefen som bestemmer når du ønsker å fortelle det, ingen regler eller frister for det. Men ofte kan det være greit å få sagt det, så vet sjefen og da er det lettere å få tilpasset dagen så du har det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fasit svar på dette. Synes du skal vurdere hva du synes er best og riktigst for deg. Og uansett valget av tidspunkt må sjefen din respektere det.

 

Jeg er 5 uker på vei...har ikke bestemt meg ennå når jeg skal si noe. Må se an når det føles rett. Men er så sinnsykt trøtt og litt distre om dagen så noen ganger føles det fristende å ikke vente altfor lenge. Vurdere å si det i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg fortalte det med en gangeg fant ut slik at han kunne være obs på dette og tilrettelegge arbeidsoppgavene for meg:) Og i tilfelle ting skulle gå galt så har eg folk rundt meg som visste om det og kan støtte og forstå..Ikke like lett når de ikke vet hva som e galt.

 

Heldigvis over den skumle perioden nå og holder til på 2.trim:)

 

Lykke til til dere alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...