Gå til innhold

Hodet mitt detter av!

Anbefalte innlegg

Vet dere hva som kan hjelp mot konstant hodepine? Jeg drikker vann (eller tynn saft da) og løper ikke rundt. Men likevel har jeg gått med hodepine i 5 dager nå og får ikke lov til å ta migrenemedisiner. Har tatt et par ibux, men har ikke lyst til å ta flere.

Dette er litt kjipt siden jeg sitter foran dataskjermen og driver med tall hele dagen på jobben..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950592-hodet-mitt-detter-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hadde også hodepine her en stund, varte i en uke før det plutselig var borte.. drakk også masse vann, kunne ikke skjønne var det var, men det forsvant til slutt!

Det kan jo være spenningshodepine du har, om du er stiv i nakken eller er stresset. prøv å slappe av.

Ellers ser jeg du tar ibux, det er fyfy ifølge felleskatalogen når du er gravid, paraset er mye bedre! Det sa iallefall min tannlege til meg! hun sjekket det opp sist jeg var der.

Jeg har også hatt mye hodepine de siste ukene. I tillegg til å drikke vann og spise regelmessig, er det viktig at du får nok søvn. Da jeg endret mine rutiner og startet arbeidsdagen 08.30 i stedet for 07.30 (har flexitid, så er heldig sånn...), ble hodepinen betraktelig bedre.

Så masse søvn og hvile er mitt beste tips. Og Ibux er - som det blir nevnt ovenfor - fy-fy. Ta heller en paracet når det blir for ille.

Håper du blir bedre snart!

Annonse

Du kan også snakke med legen din. Jeg har migrene og kan selvfølgelig ikke ta immigran nå, men fikk pinex forte av legen min. Det dempet noe. Ellers er det bare å drikke mye veske og slappe av som gjelder. Håper det ordner seg for deg.

Klem

Om du har vondt bak panna kan det være tette bihuler. Det hadde jeg! Slimhinnene fungerer ikke som de gjorde før! I tilfelle det er bihuler kan du kjøpe tørket kamille på helsekosten, og koke et par t-skjeer i vann. Bøy hodet over det varme vannet, og legg et håndkle over slik at du får trukket dampen godt inn.

Dette hjelper også mot tett nese!!

Ellers bør du passe på så du får nok frisk luft når du sitter ved dataen :-)

Det er lissom midt i hodet...på en måte. Måtte ta paracet på lørdag morgen og da gikk det over og hadde ikke vondt i hodet resten av helga.

Men kom på jobben idag -frisk og rask, selv om kanskje med litt mandagsmorgen blues ;) - og hadde vært her i kanskje 2 timer før hodepinen var på full fart tilbake.

Skal til kontroll 12 februar.. Jeg får ta det opp da. Håper også på en tjuvtitt på krabaten ;) Er 14+4 idag og skal ikke til UL før 26 februar. Det er lenge til det ;)

hadde dette problemet jeg også, hodepine som irriterte mere og mere,spiste paracet som drops i 2mnd. men fikk beskjed at hormonene styrer kroppen selv og måtte finne meg en behagelig døgnrytme. det er enkelt med 3 jenter på 1,2 og 4år og bolle i ovnen.hehe. men jordmor sa at nå kommer gutten, og etter UL så kommer endli prinsen. har snakket med flere mødre som sier at de har hatt mer hodepine med gutten enn med jenta.

Jeg vet ikke det med kjønn, men har lest at gravidhodepinen utløses av et hormon, tror det var progesteron. Dette kan vi jo ikke styre. Hadde plager med dette en månedstid, november-desember. Og jeg da som ALDRI har hodepine(bortsett fra dagen derpå men den er jo selvforskyldt).Jeg turte aldri å ta noe smertestillende, men nå har legen sagt at Paracet er lov å ta. Ettersom jeg har fått influensa nettopp har jeg tatt en paracet daglig de tre siste dagene. Håper det går over for deg snart.

Annonse

Åssen går det å være på jobb med sånn hodepine for deg da? For meg blir tallene på skjermen tåkete og ikke så lett å konsentrere seg. Her en dag klarte jeg å fakturere istedet for å gi lønn.. hehe.. Men heldigvis fiska jeg opp feilen så jeg fikk rettet det opp. Ellers hadde vært vært litt pinlig. Mange sinna tlf i hvert fall ;)

Oh..den hodepinen kjenner jeg til. Den har bodd i hodet mitt i snart 1mnd nå..og det donker liksom i hele hodet. Er jeg så uheldig at jeg må bøye meg ned og knyte skoene så er det alldeles forferdelig rett etterpå. Men det er visstnok heeeelt vanlig det der med hodepine i sv.sk. Jeg så noen her oppe sa at da kommer gutten...og det gjør den her :) det var en liten knott mellom bena til Lille da vi var på ultralyd ja. Ifølge kinesisk fødselskart skulle det blitt jente på meg, men da var jeg den ene prosenten, denne gangen, hvor det ikke stemte..hehe.

Jeg våkner med hodepine og sovner med hodepine, er mye ute i frisk luft iløpet av dagen (jobben) og drikker forholdsvis greit med vann...men jeg tror heller ikke det har noe med det å gjøre. Det bare er sånn...hodepine til besvær!

Prøver å ikke knaske så mye Paracet, men av og til bare må jeg...

Lykke til videre alle sammen...måtte hodepinen snart forsvinne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...