Serial mom Skrevet 26. januar 2007 #1 Del Skrevet 26. januar 2007 Var innlagt på Ullevål igår,og i åtte-tida på morgenen tok de meg inn,så slapp heldigvis ligge hele dagen å vente på min tur:-) De gjorde en laparoscopi,og en hysteroscopi,så da har de granska både eggledere,eggstokker,livmor,div. indre organer i bukhulen samt bekken-rommet. Dem fant en bitteliten endometriose-flekk under høyre eggleder,den fjerna de,men ellers så jeg ut som innvendig som et medisinsk atlas,sa legen:-) all blå veske rant lett igjennom systemet,så ingenting er tett(noe vi visste,siden jeg har vært gravid 2 ganger på 2 år) Han så ingenting som kunne være årsak til mine SA og MA,så etter all sansynlighet har vi bare hatt uflaks med hele greia. Pjuh,godt å vite,og inntil videre er jeg vel ferdigutreda,så nå får vi prøve igjen for fullt! Har 3 små kutt på magen,ett ved navelen,ett ved ve. eggstokk,og ett på midten,nede mot livmora(dette blir skjult under trusestrikken) Jeg var helt på bærtur etter narkosen,hadde en sånn vanvittig ekkel følelse i kroppen,det kribla og klødde på innsida av hele kroppen. Dere kjenner kanskje den følelsen en får når en sitter på universitetet/skolen på eksamen og så må man bare plutseklig reise seg og rase fra seg,for det føles som en makk har krøpet opp i ræva og lager uro i hele kroppen! Skikkelig jævlig,men fikk noen fin-fine sprøyter med noe som hjalp litt. Jeg har naturlig litt lavt blodtrykk,så var en del svimmel,men det var ikke så ille da. Hjelper med lakris,nam nam:-) Jeg har ikke no særlig vondt,så har ikke tatt en eneste tablett enda,og håper jeg slipper(liker ikke å ta tabletter,har ikke gjort det på 2 år) Kjennber det godt i operasjonssårene,men det er til å leve med. Er verst når jeg har sittet eller ligget et stund,da strammer det litt i stingene nederst,samt når jeg hoster eller nyser. Føler meg litt som en skrøpelig bestemor når jeg skal reise meg opp av sofaen,men ellers er formen fin. Littegranne varm kanskje,men lett feber er vanlig noen dager etterpå. Kjente litt til luftsmerter i brystet og i øvre trapezius(øvre rygg-/nakkemuskel) i går,føltes litt som "sting i hjerte" om dere har kjent det noen ganger(er ikke i hjertet da),nesten som en slags angina. Litt ekkelt,men kjennber veldig lite til det idag,kanskje litt øverst i magen,opp mot ribbena. Så bortsett fra den ekle følelsen etter narkosen(frøs som faen da jeg våkna),så er laparoscopi helt greit,for de av dere som går å gruer dere. Grua meg masse sjøl,og er glad det er over! Måtte fjerne div piercinger,men det var egentlig mest pga faren for brannskade om de plutselig må bruke strøm,og de kunne ikke ta på seg ansvaret for det. Selve infeksjonsrisikoen ved intimpiercinger var ikke så stor,sa legen. Jeg hadde også på meg lett sminke,så de er ikke SÅ strenge på ting da. (tenkte jeg ville føle meg crappy nok som det var,så måtte pynte meg litt med mascara og kajal,som trøst,hi-hi!) De var kjempesnille med meg der,og dulla masse med meg. Kalte meg lille,vesle .........,og sa "stakkar,stakkar,lille deg" da de leste journalen min,skulle ikke tro de hadde kikka på fødselsdatoen min,ha-ha!(jeg er jo 28, og stor,sterk jente nå!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
koseputa Skrevet 26. januar 2007 #2 Del Skrevet 26. januar 2007 Takk for mye bra informasjon, fikk svar på mange spørsmål jeg har gått å lurt på. Fikk selv innkallelse til lap. i januar, men fikk plutselig kalde bein og avlyste. Men har nå innsett at det er ingen vei utenom, så skal nå få bestilt ny time, og lurte på om du visste om man kunne ta lap selv om man har mensen?Går de inn via skjeden og, eller er det bare i området rundt magen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7955268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flippa m Frida Skrevet 26. januar 2007 #3 Del Skrevet 26. januar 2007 Å, elli-karamelli, så tøff og modig du har vært nå! : ) Og så fint å høre at alt så bra ut. Tvi-tvi for at alt klaffer nå etter stor-rengjøringen ; ) God helg til deg, slapp av og tenk gode tanker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7955566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 26. januar 2007 Takk, kjære dere:-) Ja,syntes jeg var litt tøff som turte,jeg! Holdt på å avlyse jeg også! Avlyste jo i høst,men det var jo fordi jeg ble gravid da. Koseputa: Til meg sa dem at det gjorde ingenting om jeg hadde mensen(noe jeg ikke hadde da,men..) Har sett at andre her har sagt man ikke kan ha det,så er nok litt forskjellig praksis ute og går. (jeg var på Ullevål) De går også inn gjennom skjeden,så du må ligge med bena opp,nesten som hos gyn. Merka ingenting smerter nedentil,kubn i sårene jeg har på magen. ikke blødde jeg no særlig heller,bare littegranne rett etterpå. Det er litt å grue seg til,synes jeg,men har absolutt hatt det værre før,så det er helt overkommelig,selv om jeg ikke likte ettervirkningene av narkosen så godt. Har vært ute og gått meg tur,og handla bittelitt. stavrer meg avsted som ei gammal kjærring pga sårene som strammer,men det humper og går. Har ikke rørt smertestillende,så jeg har det nok ikke så ille til tross:-) Synes du skal ta den lap'en jeg,så får du ihvertfall svar på alt du går å lurer på. Det er bedre å vite,og tenk om det kan fixes der og da?! Kanskje du kan bli gravid iløpet av påsken,allerede!? Lykke til,og spør gjerne om du lurer på noe mer! (er nok mest inne på bli gravid,glemmer ofte å kikke innom her, jeg,siden det er såpass stille her! Tvi tvi! klemmer til dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7956468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 26. januar 2007 #5 Del Skrevet 26. januar 2007 Så flink du har vært da! Så stolt av deg, visste du kunne klare det. ) Bra du ikke ble rammet av streiken da, og måtte mote deg opp en gang til. Nå vet du hva som er der inne, og det var jo kjempebra at du ikke hadde masse livmorsvev rundt omkring. Håper det hjalp å fjerne det som var, slik at du slipper smertene ved TR. Jeg har endelig fått helg, etter en lang dag på jobb. ) God helg til deg, skal sende deg b-post snart, er bare litt treig.....hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7957498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TPM m/baby i magen Skrevet 26. januar 2007 #6 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei elli karamelli. Har ikke fått med meg før nå¨at det gikk galt med deg også. Du svarte meg på noen innlegg inne på 1. trimester i midten av november. Jeg mistet for 3. gang 28. november- MA denne gangen. Mener at du var kommet et stykke lengre enn meg? Jeg tok utskrapningf i uke 8. Jeg skrav innlegg om konstante menssmerter og at jeg bekymret meg for det. jeg har ikke vært så mye her inne da jeg mest har vært inne på assistert befruktning. Vi brukte nemlig 1,5 år mellom 2. og 3. SA. Klarer vi det ikke selv denne mnd eller neste blir det prøverør på oss. Når mistet du og hvordan? De har ikke funnet noen årsak til hvorfor vi mister heller. jeg har dessuten en frisk gutt på 4 år så vi har jo fått det til en gang. Vanskeig det der å finne årsak visker det som. Kanskje er vi bare av de uheldige hver gang... Jeg ønsker deg i hvert fall lykke til med videre prøving. Ble dere fort gravide forrige gang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7959863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 27. januar 2007 #7 Del Skrevet 27. januar 2007 hei elli!! så bra at alt gikk fint med deg!! deilig å ha det overstått da:-) lykke til videre!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7965081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei TPM! (skal prøve å få posta dette svaret,har et rævva 3G-kort som bare konker ut om dagen!) Husker deg og de menssmertene, ja.så ufattelig urettferdig at det må gå galt når man har venta så lenge på positivt test,og pint seg igjennom kvalme og trøtthet i ukesvis! Dritt dritt dritt! Jeg hadde en MA i uke 11 nå like før jul,dvs det var da jeg merka det,men den hadde vært død i 4-5 uker allerede. Ble gravid på bryllupsnatta,så det føltes litt ekstra urettferdig! Er bare andre gangen for meg at det går gærnt,mista i uke 5 da vi først begynte å prøve for snart 2 år siden(gravid i 2 pp).(altså 1,5 år mellom graviditetene,slik som hos deg,men vi har ingen barn enn så lenge da) Slapp heldigvis utskrapning,det kom ut av seg selv samme dag jeg skulle inn til utskr.) Hadde kjempekramper nå sist i uke 4-5,så var vel muligens der det gikk skeis. burde bedt om tidlig UL,så hadde jeg ikke gått så lenge å trodd alt var bra. var jo grisekvalm og alt! Har du vært igjennom hele mølla mtp utredning da? De finner ikke no hos meg,jeg hadde svak endometriose,men antagelig har vi bare hatt uflaks,så vi søker ikke ivf,ikke enda iallfall. Lar det gå til sommern,skjer det ikke noe får vi heller søke hjelp da. Å miste 2 ganger på rad er "normalt",men tredje gang skal man jo ha rett til videre utredning,med kromosom-tester m.m Har du vært igjennom det,eller? Håper det ordner seg på naturmåten for dere,er jo aller best å slippe ekstra tilførsel av hormoner,men ivf er jo en kjempeflott mulighet da,så sr positivt på prøverør selv,om vi skulle havne der vi også! Krysser fingrene for at du slipper uansett! (p.s jeg glemner å kikke innom detta forumet,så om du lurer på noe,eller vil skravle er jeg lettest å finne på "bli gravid",sjøl om jeg tar pauser derfra ganske ofte! (er liksom litt lei av bim etter 2 år her og intet nytt å melde!) Klemmer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950375-da-har-jeg-ogs%C3%A5-pint-meg-igjennom-laparoscopisamme-som-p%C3%A5-bli-gravid/#findComment-7970795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå