Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv PCO, mistenker at eldste datteren min har det også.. Hun er seks år.. Noen som vet om det er arvelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan være arvelig, en nettside jeg har sett snakker om 50% sjanse fr amor til datter.

men pcos ville jeg tro først gjør seg bemerkbar i tenårene fordi det er da hormonubalansen virkelig setter inn.

Skrevet

Jeg har også lest at det er arvelig, men at det bringes videre fra far til datter. Det stod også at hvis far mistet håret veldig tidlig, var det et tegn på at han bar med seg "genet". Vet ikke om det stemmer, men min pappa fikk måne før han var 20, og jeg har PCOS. Hvem vet?

Skrevet

Ja Camilla det kjenner jegogså til, men man kan også arve det fra mor visstnok.

Skrevet

I følge fastlegen min går dette med pco/pcos ofte i familier, ja. Og slik jeg forstod det er det kvinnene som "fører det med seg".. eh..

Mamma har ikke fått "diagnosen" men har bortimot alle symptomer, som jeg.

Lurer på om mormor kanskje også har hatt det, men det vet jeg ikke!

Men maaaange brikker falt på plass når legen sa dette og jeg prata med mamma senere...

Skrevet

Min mor var superfruktbar, så jeg kan ikke ha fått det fra henne. Men far hadde måne innen han var 30, så kanskje det er der det kommer fra?

Skrevet

Min gynekolog sa at jeg mest sannsynlig har fått dette av min far. Men det kan også arves fra mor. Hun er ganske god på PCOS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...