Gå til innhold

Har jeg lov å bli litt irritert?


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Ringte legekontoret i dag, for lillevenn har blitt så hvit på tunga, og jeg tror det kanskje kan være sånn trøske greier, men det kan jo også bare være melkerester... Uansett, så snakker jeg med denne resepsjonisten på legekontoret, som da plutselig stiller diagnose på hva som er galt med Lillevenn.."det ER sånn trøske, så da bare kjøper du det og det medikamentet på apoteket" sier hun.. Og da reagerer jeg litt, for syntes ikke hun har rett til å fortelle hva som er galt med han bare fordi hun syntes det er slitsomt å sette opp en time til oss, uten i det hele tatt å ha sett han eller noe. For det hørtes ut som hun syntesdet var et skikkelig PES da jeg sa at jeg ikke syntes det var noe vits å kjøre medisin på sønnen min om det ikke var noe galt med han, og at jeg GJERNE ville ha en time hos LEGE....

Fryktelig tiltak for henne det skjønte jeg... foretrekker å bli diagnosert hos egnet personell jeg og ikke en resepsjonsdame....mulig at jeg er litt sær da...men det er jo tross alt min dyrebare sønn det gjelder her...(selv om trøske ikke er farlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har du lov til.... Disse legesekreterne enkelte steder er litt krasse.... Det har jeg også erfaring med.... Det er seff ikke de som kan gi en diagnose.....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå til helsestasjonen og be de stille diagnose. Her anbefaler de blå farris mot trøske.

 

Mi var hvit på tunga, og jeg var redd for trøske, men helsesøster sa at hun var ikke hvit nok til at det var trøske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du lov til å bli irritert!! Er det mulig sier jeg bare.. Hun har vel ingen rett til å stille diagnose uten om å ha sett han.. Er det ikke hennes jobb å sett opp timer :o) Hadde blitt litt sint jeg..

Håper det ordner seg :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi tilbake. Lillevenn hadde trøske han, og fikk noe på resept som var noe helt annet enn denne sekretæren anbefalte. Ssa også til legen hva sekretæren hadde sagt og var helt enig med at det var bedre med time og man skulle stå på krava...:)

Så nå håper jeg lillevenn blir bedre, uansett greit å få snakke med legen. Vi hadde en lang prat, veldig betryggende for meg som nybakt 1. gangsmamma...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, så bra du insisterte på time da :)

god bedring til Lillevenn :))) (husker du tipset om blå farris)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...