Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Har en sønn på 10 mnd. For tiden så sovner han på magen. Jeg prøver å snu ham hver kveld før jeg skal legge meg, men han nekter plent. Han kjemper i mot og snur seg på magen og sovner igjen. Er det greit at han gjør det når han er blitt så stor? Eller bør jeg bruke sovepose med seler eller hva det nå heter.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 min på samme alder har begynt med det samme som din. jeg lar ham ligge jeg, han er såpass stor og bevegelig at han må få velge selv. han bytter på rygg, side og mage i løpet av natten. samme som meg jeg ville ikke stresset med det, og jeg ville ikke lagt min gutt i tvangstrøye!
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Så lenge han klarer å snu seg selv, skal det være greit, i følge hs. Gutten min ligger best på magen og jeg kan ikke gå å snu han hele natta heller. Jeg er også mageligger og skjønner han godt. Han er 9 mnd. og har ligget på magen i 3 mnd. ca.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Nei, jeg har vel ikke sansen for babysafe jeg heller. Han får bare sove som han vil da, orker liksom ikke å bruke tvang på han heller. Hver gang jeg prøver å rulle han tilbake så ender det med at han står i bru i søvne for å komme på magen igjen.
mamma-lille og lille m Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 I følge vår HS er det greit å sove på magen så lenge de klarer å snu seg selv over på rygg igjen. Vår lille liker også å sove på magen, men vi snur henne alltid over på rygg igjen siden hun ikke klarer det selv.
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Sigurd er 6 mnd og har i noen ukers tid vært litt "rar". Når han legger seg for kvelden vil han sove på ryggen, men etter nattmåltidet vil han sove på magen. Han ligger helt fint, med hodet ut til siden, og han kan snu seg selv, så da lar jeg han ligge, for da får han i det minste sove. De nettene jeg har tvunget han til å bare ligge på ryggen har han våknet hele tiden og jeg ser at han er sliten på morgenen.
haater husarbeid Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Når babyen lærer å snu seg selv, er det trygt å la de sove på magen. Min eldste sønn gjorde også det i samme alder, og han er fire år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå