Gå til innhold

Nedsatt lagringsplass i puppen?

Anbefalte innlegg

Når jeg ammet det første barnet mitt funket det veldig dårlig. Var sår, og begynte å bruke skjold. Var forferdelig plaget med steinharde kuler, og det gjorde kjempevondt. Sånn var det i 3 mnd. Så gav jeg opp.

Kulene forsvant aldri helt. Nå ammer jeg nummer 2. Hun er 6 mnd og ble fullammet helt til nå. Jeg har ammet ørten ganger. Minst 8 ganger i døgnet, og gjerne mer. Stort sett alltid mindre enn 3 timer mellom, også om natta.

Når jeg pumper får jeg ut maks 60ml. Stort sett ikke mer enn 30. Nå har jeg også problemer med treg utdrivningsrefleks men jeg tror ikke det har så mye med det å gjøre. Når hun suger avslutter hun ofte etter ca 3 min.

Jeg vet jo at folk har ulik plass. Kanskje jeg rett og slett ikke har plass til mer? At jeg har en 60ml pupp? (på en god dag).

Kan alle kulene ha ødelagt noe inni der? Arrvev som har stengt kanaler eller noe? For 60 er ganske lite. Greier aldri pumpe ut nok til en grøtposjon, så nå er jeg over på grøt som blandes i vann.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7950046-nedsatt-lagringsplass-i-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri klart å pumpe ut noe særlig mere en 20 ml. Max 50 ml på en ekstrem god dag. Jeg også ammet 1. man hele tiden. Tenkte som deg at jeg hadde lite lagringsplass. Men han ble 12 kg på kun fullamming, så noe melk må jeg ha hatt.

Denne gangen, har jeg tøyd tiden mellom ammingene mye lenger. Samtidig har jeg veid tassen slik at jeg er sikker på at han går opp nok i uken. Han har ligget på ca 300g opp. Likefullt kommer det nesten bare dråper ut når jeg pumper.

Jeg tror rett og slett at pumping ikke ligger for meg, og at jeg har mere melk en jeg tror. Kanskje det er sånn med deg også.

Det kan godt hende du har rett. Hun har fulgt kurven sin hele tiden, så helt tomt kan det jo ikke være:-) Hadde bare vært så praktisk å greie å pumpe noe også. Prøvde 1 gang å gi henne mme fordi jeg var syk og ikke orket, men det ville hun ikke ha. Syns sikkert det smaker ekkelt. Nå har hun jo blitt så stor at jeg kan dra ut uten å pumpe først, så problemet løser vel egentlig seg selv:-)

jeg hadde i perioder vansker med å få til å pumpe, ble 10m etter 40 minutt og der om kring. En dag pumpet jeg tilfeldigvis etter å ha tatt en varm dusj og melken sildret og rant godt. Etter dette har jeg lagt nokså varme vaskekluter på brystet noen få minutt før jeg skal starte pumping. jeg pumper en porsjon hver morgen. vet ikke om dette bare gjelder meg men pumpinga er unna på 10 minutt og det kommer rikelig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...