Gå til innhold

URINLEKKASJE! .. Noen andre..???!

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ BARE FÅ DET UT!!

Jeg føler meg så utrolig skitten, teit, usexy etc etc etc. Saken er at jeg er dritforkjølet - og hver gang jeg får noen skikkelige hosterier bare spruter det ut med urin!!!!!!

Helt umulig å knipe igjen!!! Før svangerskapet pleide jeg å bruke truseinnlegg på aerobic trening etc for å fange opp små dråper på avveie -- men dette er sånn at store bleier ikke engang hjelper!! Selv om jeg løper på toalettet ofte for å tømme blæren kommer det store mengder urin hver gang jeg hoster!!

Jeg går rundt her hjemme og gjemmer meg for mann og store barn - synes dette er utrolig flaut og ekkelt! Er tett i nesen, men inbiller meg at hele meg stinker urin!!!

Heldigvis ikke vært på jobb denne uken men gruer meg skikkelig til uka for da er det tilbake på jobb igjen!!!

Er så lei meg for dette --- vet at det ikke er mye trøst å få -men deilig å få satt ord på det i allefall!!

Er redd for å bli varig inkontinent -- er jo ikke noen gammel dame enda!!!!! Huff - blir bare deppa av dette jeg!!

Noen som har opplevd noe liknende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd at d kommer noen dråper hvis jeg nyser sånn helt plutselig, og det er ikke morsomt nei :/

Men d sies jo at systematisk trening av bekkenbunnen skal hjelpe, så det må vel prøves. Er bare så innmari kjedelig, og lett og glemme de hersens knipeøvelsene i hverdagen.

Snakk med legen din, da burde du få veiledning om dette.

Kan jo ikke gå p åjobb og ha d slik, blir jo helt hemmet sosialt også kan jeg tenke meg...

Skrevet

bekkenbunnstrening hjelper,men er av og til ikke nok. Anbefaler deg å gjøre knipeøvelser og se om det har noe effekt etter ca 3mnd( det tar tid før de har effekt). Ellers bør du snakke med legen, og evt få tvt-operasjon etter fødsel. 90% blir helt friske, har jeg hørt. Ikke fortvil! Mens du er gravid kan du eks prøve akupunktur, det har hjulpet mange.

Skrevet

Guri malla, dette var nesten som å lese om meg om dagen.... Tørr nesten ikke hoste uten å sitte på do...

Var kjempeforkjølet med masse nysing, hoste osv. i forrige uke (hoster forsåvidt fortsatt), og om det ikke kommer store mengder hver gang jeg hoster, er det da mer enn nok til at det blir ubehagelig og det lukter helt sikkert (er dett i desa jeg også, så det er vanskelig å kjenne selv...)

Har stått foran "Tena Lady"-pakka i butikken, men ikke gått til det drastiske skritt og gjøre innkjøpet ennå, men jeg antar det er bare et tidsspørsmål før det gjøres...

Vaskemaskinen går for fullt, for det er slett ikke alltid truseinnlegget jeg bruker fanger opp det som kommer.

Har startet bekkenbunnstrening opp til flere ganger i løpet av den siste tiden, men glemmer det til stadighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...